škola
facebook
logo školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN II., KMOCHOVA 943
škola s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů
Aktuality Kontakt Informace o škole Historie školy Časopis Dvojka Soutěž PLUS Počítačové kurzy Projekty Mapa webu
Studijní webŠkolní poštaZměna obědůŠkola OnLine
Čtvrté číslo - 1999/2000
duben 2000


obálka

Obálku vytvořil Matěj Outlý




Zprávy redakce
Zprávy redakce

Před malou chvilkou jste si koupili, nebo půjčili od kamaráda předposlední číslo časopisu Dvojka v tomto školním roce. Asi už jste zvědaví, co že jsme to pro vás tentokrát připravili, takže už vás nebudu dlouho zdržovat.
Chtěli bychom popřát všem deváťákům úspěšné přijetí na střední školy.


Dopisy naší škole
Dopisy naší škole

Ahoj, školo !

Docela ráda do Tebe chodím. Ale lepší by byla škola hrou, jako ta komedie. Leccos jsi mě naučila, ale písemky z vlastivědy a z přírodovědy nesnáším. V matematice jedeme jako blesk, proto asi jsi matematická škola. V češtině ale také jedeme jako blesk a vůbec ve všem. Už nevím, co Ti napsat a tak ...



Milá školo !

Zrovna teď jsem si na Tebe vzpomněla. Koukám na televizi a popíjím coca-colu a mám nohy na stole, prostě pohoda. Jestli chceš slyšet pravdu, tak bych Tě nejraději nechala zbourat, i když bych na Tobě našla ty lepší stránky, něco co mě baví. Můj nejoblíbenější předmět je tělocvik. Na druhé straně čeština a matyka mi pěkně lezou krkem, protože mě nebaví učení - mučení, ale vím že to vše budu potřebovat, a tak se učím, aspoň trošku. Nechci patřit mezi šprty, ale ani mezi hlupáky, takže mi nic nezbývá.


Značka - zákaz škol Drahá školo,

nerad se s Tebou setkávám, ale stejně k tomu vždy dojde. Zas bude pondělí a musím do Tebe jít. Moc se mi nechce, ale vím, že mi dáš spoustu vědomostí, když se budu snažit. Jinak - hodiny jsou dlouhé a přestávky krátké. Nešlo by to obrátit ?


Ahoj, školo,

nechce se mi do Tebe chodit, ale musím, abych nebyl hloupý. Právě Ti píšu tento dopis v neděli v osm večer, protože jsem na to zapomněl. Raději bych si četl, než Ti psal. Úkol jsem odkládal, až na něj zapomněl. Ještě, že mi to bratr připomněl. Ale jinak jsi dobrá - když Tě opouštím.


Ahoj, školo !

Prožívám s Tebou pěkné i těžší chvíle. Když máme tělák, tak jsou pro mne dobré dny. Ale naopak, když budeme psát písemku nebo se bude zkoušet, tak bych do Tebe raději ani nešla. Tyhle dny se mi vůbec nelíbí, ale jinak do Tebe chodím docela ráda. Tak se měj


Drahá školo !

Skoro od začátku školního roku jsem Tvým žákem. Nerad do Tebe chodím, ale rád z Tebe vycházím. Tak hrozné předměty máš, např. český jazyk, angličtinu, vlastivědu a přírodovědu. Jsou hodně obtížné a náročné. Také obtížné jsou domácí úkoly. Ale máš také nějaké dobré předměty - matematiku, výtvarnou výchovu a pracovní činnosti. Vstávám už v 5,30 hodin, abych se naučil nějaké učivo, když do školy musím chodit. Vždy jsem hrozně rád, když se blíží víkend, protože si můžu od strašného učení odpočinout. V neděli se zase musím učit, abych nedostal špatnou známku.


Milá školo !

Chodím do Tebe už pět let. Někdy mě hrozně štveš a jindy se do Tebe moc těším. Například, když máme čédinu a matyku, tak bych nejraději zůstala doma. Naopak mě baví, když máme tělocvik nebo výtvarku. Při těláku si nemusím namáhat mozek a při výtvarce zase jenom malujeme. Při příroďáku bych se zase raději zabývala hokusy pokusy. Doufám, že nespadneš, aby si můj brácha s Tebou taky něco užil.


Milá školo !

Někdy mě docela štveš, ale někdy ne. A proč Tě mám ráda ? Protože jsou tady dobří učitelé. Protože máš velkou tělocvičnu. Protože se tady učíme príma věci. Protože tady mám príma kamarády. Sice je pravda, že bych Tě někdy nejraději zbourala a zařídila, aby Tě už nepostavili, ale když mám dobou náladu, tak bych Tě za nic nevyměnila.


Ahoj, školo !

Posílám Ti pozdrav. Stojíš už mnoho let na svém místě. A znáš spoustu dětí. Hlavou se jim honily myšlenky jako hrom. Co asi dnes bude ? A jaké bude vysvědčení ? Chodil do Tebe i můj taťka a někdy na tebe vzpomíná. Třeba jak na chodbě s kamarádem vyrazil ve dveřích sklo. Pan školník ho opravil pouze menší tabulkou a dodnes je tam škvíra. Čekat na Tvoji odpověď by nebylo moudré.


Milá školo,

Jsi moc hezká a ráda do Tebe chodím. Učí tady moc hodné paní učitelky. Chodí do Tebe hodně holek i kluků. I když se nám někdy moc nechce, víme, že se učit musíme, abychom byli všichni moudří. Těšíme se na pátek, protože nás čeká víkend. To si zase užijeme hraní a legrace. Hurá !


Milá školo !

Je sobota odpoledne a už za dva dny půjdu opět do školy. V Čáslavi byla škola hezká, ale Ty se mi líbíš víc. Máme tady správnou partu a hodnou paní učitelku. Ležíš v ulici, která je pojmenovaná po slavném kolínském a světovém kapelníkovi a skladateli Františku Kmochovi. V Kolíně bydlím rád a mám tu spoustu kamarádů a přátel.



Proč v zimě sněží
Proč v zimě sněží

Martina Krausová 6.B

Za dávných časů žily dvě sestry, chudá Eliška a bohatá Dora. Dora měla všechno, nač si vzpomněla, ale chyběl jí manžel a děti. Nikdo si ji nechtěl vzít, protože byla hubatá, lakomá, drzá, umíněná, pokrytecká a ošklivá. Dora Elišce záviděla, tak se rozhodla, že půjde za nebeskou královnou, aby jí přičarovala krásu. Vyjela výtahem až do mraků a šla ke hradu. U brány jí otevřela královnina sekretářka. Zavedla ji ke královně. Královna se Dory zeptala, co jí schází a proč sem přichází. Dora na ni vyjela a řekla, že chce být krásná. Královna se naštvala, protože na ni byla Dorka drzá, vyčarovala sněhovou vánici a vykřikla : "Od dneška vždy jednou za rok bude tři měsíce sněžit a každý zlý člověk - jako ty - zmrzne !" Od té doby stále v zimě sněží a mrzne, ale ještě nikdy nikdo nezmrzl.


Otázky měsíce
Otázky měsíce

Olga Pokorná, Petra Masopustová 7.A

1.otázka Kdy jsou Velikonoce ?
2.otázka Jak slavíte tyto svátky jara ?
3.otázka Co dáváte koledníkům, a když jste sami koledníky, co dostáváte ?
4.otázka Kde budete trávit Velikonoce ?
5.otázka Jaký máte z Velikonoc pocit ?
pomlázka a vajíčka
Markéta Škvarková, 6.A
  1. To bych musela přemýšlet, třináctého ?
  2. No, obarvíme vajíčka...
  3. Vajíčka, pomlázkou...
  4. Doma.
  5. Žádný.
Lucie Tomíšková, 7.A
  1. Určitě v dubnu.
  2. Normálně.
  3. Dávám vajíčka a stužky na pomlázku.
  4. Na tábořišti.
  5. Dost dobrej, je volno.
Táňa Kašparová, 8.A
  1. Velikonoce ? Na jaře.
  2. Odjedu k babičce.
  3. Koledníkům nic nedávám, já dostanu pomlázkou, tak co.
  4. Možná doma, ještě nevím.
  5. Bolesti zadní hýžďové části.
Lukáš Poula, 7.A
  1. Nevím, fakt nevím.
  2. Barvíme vajíčka.
  3. Nic, nikdo k nám nechodí.
  4. Budu u táty.
  5. Stejný jako z Vánoc určitě ne.
Jitka Běhalová, 9.B
  1. Nevím.
  2. Vajíčka, normálně.
  3. Vajíčka máme pro kluky.
  4. Ještě nevím.
  5. Hodně špatnej.
Eva Formánková, 9.A
  1. Už brzo !
  2. Zavřu se do pokoje.
  3. Vajíčka obarvíme pro koledníky.
  4. Asi u příbuzných.
  5. Někdy až děsivej.
Lucie Dočekalová, 8.A
  1. Na konci dubna.
  2. Jako každý rok.
  3. Vajíčka a pusinky pro koledníky, já dostanu na zadek.
  4. Ještě nevím, kde budeme.
  5. Hrozně moc špatný.
Zeptali jsme se v kolínských ulicích :
Iva, 36
  1. 24.dubna
  2. Maluju vajíčka.
  3. Je to všude stejný - vajíčka, pomlázka.
  4. Budeme asi doma.
  5. Pocit z Velikonoc ? No hezký, protože se blíží jaro.
Eva, 59
  1. V dubnu !
  2. Čekám koledníky.
  3. Dětem kraslice a dospělým panáka.
  4. Doma.
  5. Pro mě jsou pěkným svátkem.
Vladimír, 61
  1. Počkejte - 23.4. ?
  2. S vnoučaty barvím vajíčka.
  3. Vejce a sladkosti.
  4. Na sídlišti, doma.
  5. Pocit ? Hezký.
Josef, 29
  1. Budou 24.4.
  2. Spím do 11 hodin.
  3. Nic, od manželky dostanu čokoládová vejce.
  4. Budu zase doma.
  5. Normální pocit.

Když jsme vyrazily do kolínských ulic, tušily jsme určité těžkosti. Ptaly jsme se kolemjdoucích a nejčastěji jsme byly odbyté větami typu : " Nemám čas! Nemůžu !" Párkrát se také ozvalo :"Nechci na nic odpovídat !"
Věřte nebo nevěřte, ale oslovily jsme celkem 30 lidí a nakonec jsme byly rády, že nám alespoň 4 odpověděli. Neměli bychom být přece jen ochotnější ?!


Příprava na čundr
Příprava na čundr

Matěj Outlý 8.B

Petr zrovna odpočíval od učení; za týden psal písemnou práci z matematiky, když u nich zazvonil zvonek, který ohlašoval, že je někdo dole. Po chvíli se ozvalo:"Petře! Máš návštěvu." Byl to jeho kamarád Váša.
"Nazdar, Petře. Tak co, jak se připravuješ na čundr."
krosna "Ptal jsem se rodičů. Nakonec mi to dovolej, jestli budu mít vyznamenání, což není pro mě žádnej problém." vytahoval se Petr. Od té chvíle už nemyslel na nic jiného, než na výlet s kamarádem. Začal si shánět věci na čundr. Kupoval batoh, maskáče, trika, zálesácký nůž, atd. Neměl ovšem na všechny věci peníze. Začal tedy od 1. června chodit u svého známého na brigádu.
Zazvonilo, a do dveří vešla paní učitelka s deskami plnými papírů. Petr ani nevěděl, o co jde, tak si s tím nedělal těžkou hlavu. Ale jen do té chvíle, něž paní učitelka začala mluvit:"Připravte si pera a já vám rozdám papíry. Jak určitě víte, máme si dneska napsat čtvrtletní práci z matematiky." Petr si v ten moment uvědomil, že se vůbec neučil. Čekala ho tedy nevyhnutelná PĚTKA! Jeho představy o výletě se hroutily, ale on si nedal říci a hned po škole běžel zase k benzínové pumpě umývat řidičům okénka.
To se i opakovalo druhý den, kdy pro změnu psali čtvrtletní práci z českého jazyka. Tento měsíc byl prostě nabitý písemkami, ale Petr byl myšlenkami už na čundru. Jak si vydělal dost peněz, šel shánět další věci.
Konečně nastal poslední den ve škole a také den, kdy se rozdávalo vysvědčení. Petr se už nedočkavě těšil na prázdniny. Konec hodiny se blížil a paní učitelka rozdávala vysvědčení. Na chvíli se pozastavila u Petrova vysvědčení: "Petře, Petře! V posledním měsíci ses velmi zhoršil." A dala mu vysvědčení poseté dvojkami a trojkami. Teprve teď si Petr uvědomil, že na čundr nemůže, když nebude mít vyznamenání.
Doma mu jen řekli:"No, jo, hochu, kdyby ses učil, mohl jsi jet na čundr."


Březnová anketa
Březnová anketa

Jiří Michálek, Michal Tasch 9.A

1.otázka Co se podle tvého ve škole za poslední dobu zlepšilo ?
2.otázka Co se naopak pravděpodobně zhoršilo ?
3.otázka Co by se ještě mohlo nebo mělo změnit ?

Zuzana Plášilová, 8.A
  1. Trochu se zlepšilo vybavení školy.
  2. Zhoršilo se chování žáků.
  3. Měla by se ještě opravit celá škola zvenčí.
Radka Špičáková, 9.A
  1. Za ty roky, co sem chodím, se toho změnilo dost.
  2. Právě něco z toho, co se změnilo, má své negativní stránky.
  3. Změnila bych nástěnky a pár učitelů.
Eva Kocurková, 8.B
  1. Začaly se v poslední době upravovat šatny.
  2. Zhoršily se moje známky, taky jsou přísnější učitelé.
  3. Měly bychom mít osobní zavírací skříňky a navrhuji prodávat svačiny.
Pavla Břichnáčová, 6.A
  1. Nevím.
  2. Všechno.
  3. Učitelé.
Markéta Štětinová, 6.B
  1. Nevím.
  2. Učitelé.
  3. Učitelé.
Jana Zahradníková, 9.A
  1. Mění se všechno, stoupá úroveň téhle školy.
  2. Mrzí mě, že nám někdy učitelé nevěří.
  3. Určitě bychom přivítali skříňky na věci.
Daniela Kroupová, 9.B
  1. Hodně se zlepšil přístup učitelů k žákům.
  2. Jednoznačně se zhoršilo chování žáků.
  3. Přivítali bychom více počítačů.
Štěpánka Severová, 7.B
  1. Postupně se lepší vybavení školy.
  2. Štve mě, že zůstávají krabičky od pitíček poházené po třídách.
  3. Pořád je co zlepšovat, třeba vybavení tříd.
Ota Špecinger, 5.B
  1. Jsem rád, že můžeme využívat počítače.
  2. Zhoršil se hlavně můj prospěch.
  3. Do vybavení tříd by měly patřit počítače.
Jan Šíp, 7.A
  1. Pro mě - asi nejvíc počítače.
  2. Jsem rád, že mě učí dobré učitelky.
  3. Nic mě nenapadlo.
Šárka Kubizňáková, 4.A
  1. Všimli jste si nátěrů oken a topení ?
  2. Zhoršilo se chování žáků.
  3. Známky, na těch je pořád co vylepšovat.
stěhováci Stejné otázky, na které nám odpovídali náhodně vybraní žáci 1. i 2.stupně, jsme položili panu řediteli, některým vyučujícím a panu školníkovi.

Petr Tkadlec, ředitel 2.ZŠ
  1. Zlepšil se vzhled školy. Byly provedeny nejrůznější úpravy - nátěry oken, výměna osvětlení, položení nové podlahy v tělocvičně a zřízení sociálního zařízení tamtéž, vymalování chodeb, tříd, nátěr linkrusty, katrů, radiátorů atd.
  2. Vadí mi, že někteří žáci úmyslně poškozují zařízení školy. Myslím, že jich není mnoho, ale jsou.
  3. Ať uděláme cokoliv, vždy je co zlepšovat. Již jsem uvedl, co se na škole změnilo k lepšímu. To jsou však jenom věci týkající se povrchu. Pro mne je podstatné, že si udržujeme vysokou úroveň ve výuce. To potvrdilo zjištění Ústavu pro informace a vzdělávání. V matematické části testu, který tento ústav zadal, jsme se umístili na 2.místě, v přírodovědné části jsme zvítězili. Naši žáci se účastní řady soutěží, olympiád a jsou v nich úspěšní. To nám opětně potvrdily výsledky soutěží, které se konaly v poslední době. Důležité je, že se naši absolventi dobře uplatňují na středních školách i v učilištích a že se k nám vracejí a na léta prožitá na naší škole rádi vzpomínají. V poslední době se začíná projevovat sympatický jev, že žáci jsou hrdi na příslušnost k naší škole. To velmi kladně hodnotili ředitelé středních škol u přijímacích pohovorů. Je samozřejmé, že budeme v součinnosti s žáky usilovat o co nejkvalitnější výuku a co nejmodernější vybavení. Provedeme další úpravy, aby nám v budově, které bude zanedlouho sto let, bylo příjemně. Ta stará, promyšleně a důkladně postavená budova vytváří ve svých zdech neopakovatelné fluidum snad i vědomím generací, které jí prošly.
Eva Brynychová, učitelka
  1. Škola je dost opravená, přibyly nové, zajímavé pomůcky.
  2. Zhoršilo se chování žáků.
  3. Všechno se dá zlepšit, když se chce.
Květa Kněžourková, učitelka
  1. Zásluhou vedení školy, které vydolovalo z nadřízených institucí finanční prostředky, se leccos opravilo. Mně se líbí úprava tělocvičny, i když vím, že není ideální pro všechny sporty. Občas se v roli návštěvníka podívám i do jiných škol, a tak mohu porovnávat. Naše chodby mají velmi charakteristickou výzdobu, jsou důkazem nápaditosti i šikovnosti těch, kteří k ní svým dílem přispěli.
  2. Nemůžu se smířit s hloupostí, nafoukaností a hrubostí, kterou vidím u některých žáků.
  3. Zlepšit ? Snad víc přemýšlet o sobě, o svém vztahu ke spolužákům, k vyučujícím, ke všem ve škole. Měli bychom jednat tak, abychom se za své skutky nemuseli nikdy stydět!
Vladimíra Šámalová, učitelka
  1. Žáci naší školy, v převážné většině, žijí tak, jak jim všichni přejeme. Jsou zdraví fyzicky i psychicky - jsou v pohodě. Mají všestranné zájmy, sportují, jsou vychovaní...
  2. Menší část žáků ještě nepochopila význam vzdělání, sociálních vztahů mezi lidmi, jsou hrubší ve vyjadřování, lhostejní k řešení problémů... velká škoda.
  3. Ke zlepšení může přispět každý, konkrétním návrhem........., zlepšit prostředí, neničit už tak drahé školní zařízení, knihy. Přečtěte si knihu Moje planeta - Antoine de Saint Éxupéry.
Dražen Šťastný, školník
  1. Hm,hm, to nevím.(Pan školník se nechtěl chválit sám, to je pochopitelné, ale my víme, kolik práce je za ním.)
  2. Čím dál tím víc sleduju ničení, zlomyslné ničení majetku školy.
  3. Určitě se za ty roky, co ve škole pracuji, zhoršilo chování žáků vůči učitelům.
Jana Malá, učitelka
  1. Myslím, že tento školní rok je změnami k lepšímu přímo nabitý. Žáci mají k dispozici studovnu, což je podle mě výborná věc. Každý by ji měl určitě někdy využít (při přípravě referátů atd.). Dále školní klub otevřel letos několik nových kroužků, které stojí také za zmínku. V neposlední řadě je po vizuální stránce naše školička čím dál tím krásnější (natřená okna, radiátory). Největší radost mám ale z toho, když se prospěchově nebo chováním zlepší některý nebo spíš někteří z mých žáků.
  2. Co se zhoršilo ? Mě nejvíce mrzí zhoršení žáků 9. ročníku. Ale v poslední době mi začínají dělat radost i oni. Doufám, že to nezakřiknu.
  3. Co bych zlepšila ? Asi bychom všichni měli začít u sebe. Každopádně je to první krok. Jinak bych si přála nějaké krásné nové učebnice angličtiny.



Březen - měsíc Internetu
Březen - měsíc Internetu

Šárka Doupalová 9.B

V poslední době pronikl internet do života řady lidí. Všichni už mají nějaké zkušenosti a možná se podobají těm, které si teď přečtete.

počítačová pavučina Delší dobu si dopisuji s kamarády na jiných školách. Jednoho dne si tak vesele dopisuji, když na mě obrazovka mrkala anglickou větu, kterou jsem nerozluštila. V domnění, že mi odepisuje nějaký Angličan na inzerát, jsem mu s radostí, že si konečně procvičím angličtinu a hlavně, že jsem navázala kontakt s novou známostí, odepsala. Napsala jsem mu, že mi angličtina ještě moc nejde a ať se nezlobí. Pan učitel chvíli vytřeštěně koukal a pak se začal smát na celé kolo. Odpověděla jsem totiž na upozornění z počítače, že mail, který jsem předtím poslala na určitou adresu, nedošel. Jelikož se můj trapas neutajil, byla jsem ještě na dlouhou dobu svými spolužáky provokována, že chodím a dopisuji si s počítačem.

Jelikož jsem počítačový antitalent, tak se nelze divit mým trapasům, které se mi díky mé schopnosti ovládat počítač, opravdu nevyhýbají. První můj trapas byl opravdu pikantní. Chtěla jsem napsat mé spolužačce Hance, ale bohužel jsem v adresáři překlepla na jinou Hanu. Na Hanu Holcmanovou, zástupkyni ředitele na této škole. Poslala jsem jí opravdu originální mail, na který asi obě nezapomeneme. Text zněl : "Ahoj, obludo, už jsem ti dlouho nenapsala, a tak ti píšu..." Samozřejmě, že jsem naklusala do ředitelny, kde jsem celá červená vysvětlovala omyl v mém počínání s počítačem. Teprve tehdy jsem pochopila, komu došel můj dopis.


Víte že...
Víte že...

(ne)pravdivé informace sehnaly: Hana Zemanová, Šárka Doupalová 9.B

svatba??! ... Jana Malá a Vladimír Hradecký vstupují do svazku manželského?!!!

...máme na škole génia?!!! Je jím Radek Tichý z 9.A s naměřeným IQ 193!!!

...bude stávka celého žactva za delší prázdniny. Chceme 10 měsíců prázdnin!

...bude vysvědčení žákům vydáno pouze za osvědčení od lékaře, že je žák dostatečně psychicky (aby se snížil počet sebevražd) i fyzicky (útěk před rodiči) způsobilý?!!!

...na školním dvoře bude vybudován bazén s tobogánem?!!!

...každé ráno před vstupem do školy bude provedena kontrola panem školníkem, zda jsou žáci řádně umyti, zda u sebe nemají alkohol, omamné látky či zbraně?!!!

...na škole řádí mor ( blechy a neštovice)?!!!

...pan učitel Hradecký má hrát Krakonoše v další řadě večerníčku Krkonošské pohádky II. Proto si nechává narůst stylové vousy!!!

...na den Dětí se bude v jídelně konat soutěž v pojídání gumových knedlíků. Vítěz získá poukázku na zájezd v hodnotě 5,- Kč autobusem na Zálabí nebo do Štítar dle vlastního výběru.

...v červnu bude vyhlášena MISS 2000. Budou tři kategorie:1.Miss 1.stupeň,2.Miss 2.stupeň, 3.Miss sborovna


Plus - 6. ročník
Plus - 6. ročník

Kamila Novotná, Eva Kocurková 8.B

soutěž Plus - novinový výstřižek V úterý 28. března se ve třídách naší školy sešli žáci a žákyně pátých tříd celého Kolínska. Konal se totiž už šestý ročník matematické soutěže, která je určena právě pro tento věk mladých matematiků. Některým soutěžícím jsme položily tři otázky, týkající se soutěže a naší školy.
Otázky pro soutěžící :
1.otázka Baví tě matematika, kdo tě přihlásil ?
2.otázka Víš, co znamenají písmena v názvu PLUS ?
3.otázka Chtěl(a) bys chodit do třídy s rozšířenou výukou matematiky ?

Tomáš Szlendak - ZŠ Plaňany
  1. Matematika mě docela baví, učitel mě vybral podle známek.
  2. Počítám, luštím, učím se, soutěžím ?
  3. Jo, nevadilo by mi to.
Vladimíra Vosáhlová - ZŠ Žiželice
  1. Baví, učitelka mě přihlásila.
  2. Ne, nevím.
  3. Asi ne.
Dušan Poklop - 2.ZŠ Kolín
  1. Baví, přihlásili mě rodiče.
  2. To nevím.
  3. Zatím nevím.
Barbora Řeháková - ZŠ Kostelec nad Černými lesy
  1. Celkem jo, přihlásila mě paní učitelka.
  2. Asi ne.
  3. Raději ne.
Nikola Bendáková - ZŠ Krakovany
  1. Jo, přihlásila mě Jitka.
  2. To nevím.
  3. Nepřemýšlela jsem o tom.
Hana Bínová 4.ZŠ Kolín
  1. Jo, počítám ráda, přihlásila mě paní učitelka.
  2. Nevím.
  3. Ještě nevím.
Anežka Adamcová - ZŠ Zásmuky
  1. Ano, počítám ráda, přihlásila mě máma.
  2. Nevím.
  3. Ne.
Martina Ménová - 5.ZŠ Kolín
  1. Počítám podle nálady, přihlásila jsem se napůl sama, napůl mě přihlásila paní učitelka.
  2. Počítám, luštím, učím se, soutěžím.
  3. Ani ne, mám raději češtinu.
Michal Vojtíšek - ZŠ Horní Kruty
  1. Ano, rád počítám, přihlásila mě paní učitelka.
  2. Ne, nevím.
  3. Ano, rád bych.
Lukáš Rytíř - 6.ZŠ Kolín
  1. Rád počítám, přihlásila mě maminka.
  2. Nějaká matematická znaménka ?
  3. Ano!
Lucka Procházková - ZŠ Týnec nad Labem
  1. Jo, přihlásila mě paní učitelka.
  2. Ne.
  3. Nevím.
Michaela Zubíková - 7.ZŠ Kolín
  1. No, ráda počítám, přihlásila jsem se sama a rodiče to schválili.
  2. Ne, netuším.
  3. Možná jo.



Prvňáčci na jaře
Prvňáčci na jaře

Lucie Dočekalová, Lucie Kučerová 8.A

Opět jsme se, my dvě Lucie, vypravily do první třídy za našimi sledovanými reprezentanty a doufáme, že se vám budou jejich odpovědi líbit.
Naše otázky :

  1. Co je apríl ?
  2. Co aprílového se ti přihodilo v tento den ?
  3. Co plánujete na Velikonoce ?
  4. Co se vám ve škole líbí a co nelíbí ?
prvňačka Tereza Klocová, 7 let
  1. Apríl je pro mě obyčejným dnem s tím rozdílem, že si děláme legraci ze svých kamarádů.
  2. Napálili mě, ale už si nevzpomínám čím.
  3. O Velikonocích pojedeme s rodiči na chatu, s maminkou budeme barvit vajíčka a netrpělivě čekat na koledníky.
  4. Mně se ve škole celkově líbí, ale nemám ráda matematiku.
Jan Ulrych, 7,5 let
  1. Apríl je neobyčejný den. Napalujeme se navzájem.
  2. Mí kamarádi si ze mě jednou pořádně vystřeli, ještě jsem jim to nezapomněl.
  3. Velikonocích ? Nejvíc se těším na pomlázku a na pondělí o Velikonocích. S tatínkem budeme chodit po městě a já budu práskat holky ze školy. Kde vy dvě bydlíte ?
  4. Mně se ve škole líbí, třeba psaní se mi líbí, ale moc mě nebaví tělocvik.
Děkujeme vám, Terezko a Honzo za odpovědi. Na moc dlouho se neloučíme, brzy a rády se s vámi zase uvidíme. Tak na shledanou asi za měsíc!


Aprílová inzerce
Aprílová inzerce

Rubriku připravují Hana Zemanová, Šárka Doupalová 9.B

Inzeráty

Koupím fixy všech barev.
Zn.: Mám hlad!
Daniel Pátek, 9.B

Prodám svoji sestru.
Zn.: Do otroctví!
Olga Pokorná, 7.A

Koupím benzínovou sekačku. Mám chlupaté nohy.
Zn.: Sezóna sukní začíná.
Lenka Hollerová, 9.B

Hledáme sponzora, chceme vydat nové album.
Zn.: Prší, prší, jen se...
Pěvecký sbor 9.B

Koupím gumovou kačenku nebo parník.
Zn.: Nudím se ve vaně!
Petr Žárský, 8.B

Pohledná samička hledá inteligentního, vtipného a urostlého samečka.
Zn.: Jaro je tu.
Dana Fišerová, 9.B

Koupím kazetu nebo CD skupiny Lunetic.
Zn.: Cítím dotyky tvý...
Stanislav Rádl, 9.B

Urostlý a vyspělý "muž" se chce seznámit s mladou krásnou "ženou".
Zn.: Půjdem spolu do...
Jan Martínek, 9.B

Prodám šablonky a pravítka.
Zn.: Soutěže mě zásobují.
Jan Váňa, 9.B

Hledám učitele na doučování francouzského jazyka.
Zn.: Nejen gramatika.
Hana Zemanová, 9.B

Sháním kratší vedení.
Zn.: Šlapu si po něm!
Šárka Doupalová, 9.B


Redakční rada
Redakční rada

Na vydání 4.čísla DVOJKY se podíleli:

Techničtí redaktoři Odborní poradci
  • Jan Váňa
  • Zdeněk Gregor
  • Matěj Outlý
  • Mgr. Květa Kněžourková
  • Mgr. Vladimír Hradecký
Zpravodajové
  • Šárka Doupalová 9.B
  • Hana Zemanová 9.B
  • Michal Tasch 9.A
  • Jiří Michálek 9.A
  • Matěj Outlý 8.B
  • Kamila Novotná 8.B
  • Eva Kocurková 8.B
  • Lucie Dočekalová 8.A
  • Lucie Kučerová 8.A
  • Martina Krausová 6.B
  • Žáci 5.A
Grafici
  • Boglárka Struhárová 9.B
  • Réka Struhárová 9.B
  • Ivan Erben 9.B
  • Jan Krch 9.B
  • Tomáš Raba 9.B