škola
facebook
logo školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN II., KMOCHOVA 943
škola s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů
Aktuality Kontakt Informace o škole Historie školy Časopis Dvojka Soutěž PLUS Počítačové kurzy Projekty Mapa webu
Studijní webŠkolní poštaZměna obědůŠkola OnLine
Třetí číslo - 2001/2002
únor 2002


obálka

Obálku vytvořila Michaela Dočkalová




Zprávy z redakce
Zprávy z redakce

Milí čtenáři! Těšíte se na jaro? My ano, a proto si v tomto čísle neodpustíme pár básniček a několik článků. Také byl Valentýn a i ten v tomto čísle zanechal patrné následky. Takže čtěte dál!    Zdraví Vás
Šéfredaktorka Štěpánka Severová


Svět
Svět

Pavlína Halmová 7.A

Víš jaký je svět?
Svět je rozmanitý a zdá se velký, ale
ve skutečnosti je tak malý a láska v něm
je ztracená. Zdá se, že lásky je dost, ale
když jí sečteme, je jí málo.
Květina



Motýl, ty a já
Motýl, ty a já

Pavlína Halmová 7.A

Motýl Oči máš zavřené a na rtech ti sedí motýl.
Pověz, o čem jsi snil? Pár písmen a je z nich tvé jméno.
Odháním motýla, líbám tvé hebké rty, dívám
se na tebe a vím, že jen tohle nesmím, že tohle,
tohle je štěstí ...



Proč mám pocit
Proč mám pocit

Pavlína Halmová 7.A

Proč mám pocit, že nemáš mě rád?
Proč mám pocit, že si se mnou nechceš hrát?
Proč mám pocit, že chceš se mě vzdát?
Proč mám pocit, že nechceš se smát?
Proč mám pocit, že mě nikdo nemá rád?
Proč mám pocit, že už nejsi můj kamarád?
Proč mám pocit, že příliš jsi zmatený?
Proč mám pocit, že náš vztah je ztracený?
Proč mám pocit, že našel sis jinou?
Proč mám pocit, že mou to bylo vinou?
Proč mám pocit, že ty chvíle už se nevrátí?
Proč mám pocit, že ty chvíle někdo zatratí?
Proč mám pocit, že život bez tebe za nic nestojí?
Proč mám pocit, že nám lásku nepřejí?
Proč mám pocit, že nemáš mě rád?
Proč mám pocit, že už není o co stát...



Citát a rada měsíce
Citát a rada měsíce

Anna Pešíková 9.B

Citát ( z Muphyho zákonů) :

Zákon o zachování mizérie:
Množství malérů ve vesmíru je neměnné.

Z toho vyplývá:
Když se někde něco daří, jinde to jde do háje.


Rada :

Melnickův zákon:
Když se ti něco povede, snaž se nevypadat moc překvapeně.

Rady školákům !
Rady školákům !

Anna Pešíková 9.B

Lyžař

  1. Jestli jedete lyžovat, sbalte si s sebou lyže.
  2. Nezapomeňte na plavky ! Horské sluníčko vaši pleť nádherně opálí dozlatova...
  3. A kruh nebo polštářky na ruce ! Sníh bývá hluboký...
  4. Vezměte si velký kufr. Ti sádrový trpaslíci z polských a německých hranic hodně zaberou.
  5. Neučte svou maminku lyžovat !
  6. Nemachrujte...mezi vámi a těmi kluky ze Salt Lake City je docela rozdíl !
  7. Nepůjčujte kamarádům své lyže...jednou mi je skvěle navoskovali (au - cítím tu bolest ještě dnes).
  8. A hlavně : Užijte si to !!!



Otázky měsíce
Otázky měsíce

Michaela Dočkalová, 9.B a Petra Masopustová, 9.A

Dneska jsme se s otázkami měsíce zaměřili na svátek sv.Valentýna...

  1. Co pro tebe znamená Valentýn ?
  2. Rozdal(a) jsi nějaké "valentýnky" ?
  3. A naopak : Dostal jsi nějakou ?

Andrea Košická 9.B
  1. Nic - blbost.
  2. Ne.
  3. Jo.
Anna Pešíková 9.B
  1. Je to americký svátek, když mám někoho ráda tak celoročně - a nekupuju si ho v únoru.
  2. Spíše přátelům.
  3. Ano, docela akční...
Ondra Pinkas 9.B
  1. Velká finanční ztráta.
  2. Ne !!!
  3. Ne ! Vlastně jo.
Lucie Tomíšková 9.A
  1. Romantickej den.
  2. Ano, dala jsem ji osobně.
  3. No to víš, že jsem ji dostala(osobně) + dáreček.
Ilona Mazůrková 8.B
  1. Svátek zamilovaných.
  2. Ne.
  3. Ne.
Petr Vočadlo 8.A
  1. Tak asi svátek zamilovaných.
  2. Ne.
  3. Myslím, že ne.
Tomáš Vojáček 7.B
  1. No...hezkej den.
  2. No jasně. Neposílal, dával.
  3. No, dostal.
Michal Kraus 7.A
  1. Nic moc.
  2. Neposílal.
  3. Dostal.

PS : Lidičky, mějte se rádi, vždyť je to krásný...


Mozaika z lyžáku
Mozaika z lyžáku

Anežka Adamcová, 7.B

Je čtvrtý den výcviku. Včera jsem dvakrát nasypala Tomášovi V. sníh za krk. Poté se dohodl s Honzou K., Martinem K. a ostatními, že mě za to vymáchají ve sněhu. Před obědem, kdy jsme odcházeli do vedlejší chaty, se to stalo.
Počkali si na mě venku. Pro případ největší nouze jsem si klekla na zem a schovala hlavu (to už se na mě kluci řítili). Honza K. mi sypal sníh za krk a Martin K. mi sníh cpal do obličeje tzv.: nakrmil mě. Pan učitel V. Hradecký zasáhl, když už jsem vypadala jako sněhulák. Připadá mi, že Tomáš V. je velký "srab", když ho nekryjí Koubci.
Po obědě (při odchodu zpět na naši chatu) se to odehrálo znovu. Mám toho sněhu už po krk (i za krkem!). Dobrou náladu mi udělalo jen to, že jsem při večeři potkala opravdu pěkného kluka z jiného lyžáku (volám mu dodnes)...

Lyžák

Jana Matoušková, 7.B

Právě v polovině lyžařského výcviku, v úterý 8.ledna, jsme jako obvykle nastupovali na lyže a rozdělovali se do tří skupin. Asi při třetí nebo čtvrté jízdě mě u vleku předjel jeden neznámý kluk, a protože to nebylo poprvé, tak jsem ho oslovila s tím, že my stojíme taky frontu a že by to mohl udělat každý. On se otočil a začal mi vysvětlovat, že jsem měla mezeru, a tak jsme se tam začali hádat, dokud se neobjevila jejich paní učitelka a nezeptala se, co řešíme. Teď jsem myslela, že bude stát na straně toho kluka, ale naštěstí ho dobře znala a věděla, co je to zač! Potom se mi musel pod dohledem paní učitelky hlasitě omluvit a slíbit, že mě už nepředběhne. Od té chvíle jsme se zdravili a v den odjezdu si vyměnili adresy a čísla telefonů. Dodnes si spolu dopisujeme a jsme rádi, že to takhle dopadlo.


Výzkum
Výzkum

Jako již tradičně jsme v naší školní budově zeptali našich spolužáků na otázku :

Výzkum



Web-recenze
Web-recenze

Michal Doležal, 9.B , Olina Pokorná, 9.A

MěsícTo jsme jako každý den koukli na Internet, když po letmém pohledu na datum (Bylo to na stránkách seznamu, který jsme již recenzovali před časem www.seznam.cz) jsme zjistili, že jaro se kvapem blíží a my máme na sobě zimní kožichy ze zvířat (nic proti ochráncům).
Bylo docela pozdě večer, když v tom nám na klávesnici dopadlo několik paprsků světla, nebylo to ranní slunce, ale měsíc, na který jsme úplně zapomněli. "Jak asi vypadá zblízka?" ptali jsme se jeden druhého. Zavítali jsme tedy na stránku moon.astronomy.cz. Zde jsme našli spoustu povídání a detailních fotografií. Vesmír nás začal zajímat, proto jsme našli další z řady stránek zabývajících se astronomií. Byla to stránka www.geocities.com/SoHo/Cafe/6861. Potom nás zajímaly i jiné planety, jako např. Mars, (www.discovery.kgb.cz) zde jsme se mimo jiné dozvěděli, že dnes je atmosféra Marsu v porovnání se zemskou velice tenká. Hlavní její složkou je oxid uhličitý (95 %), dále je zde dusík (2,7 %) a argon (1,6 %). Kyslík, který na Zemi produkují rostliny, je zastoupen pouhými třinácti setinami (0,13) procenta.
MarsZlomkem procenta jsou také marťanské atmosféře zastoupeny vodní páry. Kdybychom všechnu tuto páru zmrazili na led, dostali bychom krychli o hraně 1,3 km. Průměrný atmosférický tlak při povrchu Marsu činí 610 Pa, což je méně než jedno procento pozemského tlaku neboli martská atmosféra je 100x řidší než naše. Na Zemi je stejný tlak jako při povrchu Marsu ve výšce 30 km.


To se nám povedlo
To se nám povedlo
ze slohových prací žáků
ze slohových prací žáků

Kolín má tři mosty - železniční a dva autovací.
Městem vede průvod na počest Františka Kmocha.
Kolínem také protéká řeka Labe, která protéká i hlavním městem Prahou, ale v Praze je přítoková řeka Vltava a dále se Labe jmenuje Vltava.
František Kmoch si jako povolání vybral hudebníka.


Jak se vybírá
Jak se vybírá
střední škola nebo učební obor
střední škola nebo učební obor

Jan Stejskal 9.B

Myslím, že by pro vás bylo dobré učit se rychlochůzi, říkám to proto, že se při výběru školy pěkně nachodíte. Začít byste měli už v 8.třídě. Možná si řeknete, to je hloupost, když je na to čas, ale věřte mi, rok uteče jako voda a budete sedět u přihlášky a říkat si, co tam mám napsat. Měli jste se ohánět dřív, u přihlášky už bude pozdě. Nejlepší bude rozhodnout se podle zájmů a předmětů, které vám jdou. Jestli chcete na gympl a máte trojky skoro ze všeho, tak na to zapomeňte. Zjistěte si vše na burze škol, teď si řeknete, to je šílenec, to bychom se uběhali. Bohužel uběháte, nedá se nic jiného dělat.

Jak vybrat školu

Petra Hrabánková 9.B

Tak a je to tady! Informace o školách se na vás hrnou ze všech stran. Nejenže do vás denně hučí učitelé, ale když přijdete domů, kde máte pocit, že si můžete odpočinout, ten správný kolotoč začíná teprve ze strany rodičů.
Myslíte si, že máte stále dost času, ale pak bác a vy sedíte, zadek máte otlačený a hlavu těžkou nad vyplňováním papírů o středních školách. Najednou se vám z hlavy vykouří všechny informace a vy přemýšlíte co napsat.
Hlavně žádnou paniku, protože jestli jste postupně procházeli burzy škol a dny otevřených dveří, pak by to pro vás neměl být žádný problém.
Teď nezbývá nic jiného, než abychom vám drželi palce a vy jste se dostali tam, kam chcete hlavně vy a ne vaši rodiče, jak je to ve většině rodin.

Alena Fousková, 9.B

Má kuchařka má pouhých šest rad.
První rada zní:
Být vámi, tak bych si pořídila sedmimílové boty. No on než to člověk všechno oběhá. To máte BURZU ŠKOL, PORADENSKÉ CENTRUM, DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ atd. atd.......

Druhá rada:
Koupila bych si knížku dr. Bělouna (starší žáci ho důvěrně oslovují Blboun). Ono 40 - 50 (pokud máte za učitele fanatika tak někdy i 63) příkladů týdně, tak to se nechá počítat. Nejhorší kombinace je fanatik a puntičkář!!!!! To je doopravdy strašlivá verze!!!!

Třetí:
Přihlaste se do nějakého bojového sportu nebo si pořiďte boxovací pytel (budete to potřebovat)!!! Jelikož přijdete domů naštvaní z toho, jak vám kantoři celý den opakují, že za pár týdnů vám rozdají přihlášky, a jako kdyby dopředu věděli, že bez semináře, právě z toho jejich předmětu byste zkoušky neudělali. Místo nenáviděných 30 hodin daných rozvrhem strávíte jich ve škole 33 i více. A o učení doma radši nemluvím.

Čtvrtá:
Také si sežeňte dráty, nejlépe ocelové - až vám z rodičů popraskají vaše přírodní nervy, abyste je nahradili jinými. Připravte se ne otázky typu "Už ses rozhod?? Jsi si jistý????" No hrůza!!!

Pátá:
Hlavně nedejte na řeči učitelů, že si olympiádami vylepšíte skóre. Je to sice pravda, ale to je pak člověk celý zmatený, z toho učení. Ono učení samo o sobě není moc záživné!!!

Poslední:
Hodně tužek a propisek by se taky šiklo!!!

Tak to byla má poslední rada.
Doufám, že vám pomohou na vaší vyvolené cestě životem.
No a teď už jen vzhůru pro ten fialový papír!!!!

Anna Pešíková, 9.B

Ono se řekne: "Mám dost času." Věřte mi - nemáte! Jestli si říkáte: "Ono to nějak dopadne, necháme se překvapit," dám vám jednu osobní radu: Začněte přemýšlet ... Alespoň jednou to zkuste ... Nic, že? Tak si představte, že nosíte oranžové stejnokroje a vaše pracovní náčiní tvoří děravé rukavice a jedno staré koště. Raději se probuďte, protože určitě máte na víc. Nemáte-li ještě o středních školách dostatečné množství informací, navštivte burzu škol, či středisko pro výběr povolání. Ale tam nikdo neví, co vás baví, na co máte - tohle si musíte rozhodnout sami.

Adéla Neumannová, 9.B

Už na začátku osmé třídy nás každý "otravoval" se slovy: "Teď vám záleží na známkách, učte se!" Myslím, že každému takové řeči lezly krkem, ale ono na tom něco bude. Pomalu, ale jistě, jsme si začali shánět materiály ke školám, ale myslím, že to je v osmé třídě každému, upřímně řečeno, ještě "ukradené!" Chyba! Čím dříve si člověk udělá ve všem udělá pořádek, tím lépe pro něj. V deváté třídě začínají kroužky matematiky a češtiny, které je lepší navštěvovat, i když to jde někdy proti srsti. Během deváté třídy jsou burzy škol, kde se každý může dozvědět detaily o školách, na kterou chce. Potom už zbývá vyplnit přihlášky a čekat na přijímací zkoušky. A pokud se do té doby nezblázníte, tak to musí 100% vyjít.

Roman Kejklíček, 9.B

Opravdu, říkám vám, není to lehké. Vybrat jednu z těch tisícovek škol, to je snad nadlidský úkol. Budete slýchávat: "Co z tebe jednou bude? Už máš vybranou střední školu?" Neberte je na lehkou váhu - jak ty otázky, tak lidi, kteří to s vámi myslí dobře, protože tato volba je opravdu velmi důležitá. První, na co byste se měli zaměřit, jsou vaše zájmy, protože to, co vás baví budete dělat nejen rádi, ale i dobře. Další věc? Zamyslet se, jak na tom ve skutečnosti jste - na jakou školu máte a na jakou ne. A nakonec, kde se nachází vaše vysněná škola, kam byste popř. museli dojíždět a tak. No a to je asi ode mě všechno, co bych vám mohl poradit. Zbývá jen ještě popřát: "Ať to vyjde!"

Michal Doležal 9.B

Snad každý, kdo se nechce živit vlastníma rukama ve vlastním dole, nebo u cizí silnice, se rozhoduje, kam z devátého ročníku. Často to začíná u rodičů, kteří se slovy "Co chceš v životě dokázat?" vám budou otravovat život. Nezoufejte, bude hůř a tento kolotoč začíná někdy kolem konce 7. ročníku a končí odevzdáním přihlášky. Ale ani to není skutečný konec. Ten nastane až, když držíte v ruce kladný dopis od vybrané školy. V osmém ročníku si pořiďte pevné boty a prořízlou pusu (popř. výřečného společníka). Když poprvé vstoupíte na burzu škol a uvidíte všechny ty stoly, nevíte, co s vámi. Poté dny otevřených dveří, které na velkých školách jsou peklo. Přeji vám klidný kolotoč...

Jakub Panchártek 9.B

Dám vám jednu krátkou a jednoduchou radu:
Pokud máte dosti času,
připravte si dobré boty,
užijete je víc než dosti.
Objednejte se do PPP,
za pár měsíců tam přijdete,
uděláte krátký test,
dozvíte se víc než dost.
Tam vám řeknou skoro všechno.
Školu, kde budete mít místo.
Nebo vezměte své boty,
projdete si již vyšlapané cesty,
stejně už jste tam asi byli,
učitelé vás tam táhli,
možná že se rozhodnete,
nebo budete chtít vědět více,
dojdete si na dny dveří,
určitě je budete mít otevřený.

vysvětlivka
PPP-pedagogicko psychologická poradna


Miss-Missák
Miss-Missák

Zdraví vás Estetický úřad!

Jak určitě víte, obíhali jsme celý druhý stupeň, abychom vyhodnotili největší krasavice a krasavce z každé třídy. Bodové rozmezí bylo 1-10 bodů.(U třídy je v závorce uvedený maximální počet bodů.)

Miss - Missák

9.A (90 bodů u kluků i u holek)
  1. Vojtíšek Jakub 68 (Kdo jiný, že ?)
  2. Poula Lukáš 62
  3. Bílek Tomáš 55
  1. Macurová Tereza 47
  2. Tomíšková Lucie 46
  3. Sládková Veronika 44
9.B (80 bodů kluci a 90 bodů holky)
  1. Příhoda Jakub 60
  2. Kejklíček Roman 57
  3. Jandák Ignác 55
  1. Miervová Petra 74
  2. Košická Andrea 66
  3. Pešíková Anička 62
8.A (60 bodů holky a 140 bodů kluci)
  1. Cepek Martin 118
  2. Vočadlo Petr 90
  3. Doubrava Vašek 76
  1. Domkářová Veronika 29
  2. Krchová Michaela 26
  3. Vaňková Michaela 25
8.B (60 bodů holky a 120 bodů kluci)
  1. Svoboda Roman 92
  2. Holub Ondra 89
  3. Vozáb Vašek 87
  1. Mazůrková Ilona 46
  2. Michálková Simona 44
  3. Pátková Dáša, Rajčanyjová Renata 36
7.A (100 bodů kluci a 90 bodů holky)
  1. Janeček Milan 79
  2. Šterber Honza 46
  3. Modrý Pavel 41
  1. Pospíšilová Bára 60
  2. Pechová Iveta 56
  3. Seifertová Monika 48
7.B (110 bodů holky a 120 bodů kluci)
  1. Koubek Honza 50
  2. Koubek Martin 45 { rodinný zápas }
  3. Vojáček Tomáš 39
  1. Adamcová Anežka 74
  2. Horová Karolína 66
  3. Matoušková Jana 56
6.A (90 bodů holky a 70 bodů kluci)
  1. Bahníček Patrik 35 (čím jsi je tak okouzlil ?)
  2. Všichni ostatní 7
  1. Kučerová Tereza 36
  2. Peterková Míša 27
  3. Zinková Lucie 25
6.B (70 bodů kluci a 110 bodů holky)
  1. Kubizňák Honza 16
  2. Černý Miroslav, Pecha Ondra 15
  1. Horová Zuzka 51
  2. Poklopová Magda 34
  3. Hájková Eva 33



Dramatický kroužek
Dramatický kroužek

Štěpánka Severová, 9.B

Už je tomu skoro půl roku, kdy paní učitelka Kněžourková ohlašovala zahájení nového školního kroužku - dramatického kroužku. Za ten rychle uběhlý čas jsme stihli zhlédnout první představení pohádky - O princezně Izabele. Tato pohádka slavila mimořádné úspěchy, ačkoliv to bylo naše první amatérské představení. A už vůbec jsme nečekali návštěvu od tisku. Hráli jsme pro mateřské školy, první stupeň naší školy a také pro část druhého stupně. V současné době intenzivně připravujeme druhé představení, jehož obsah dosud nezveřejníme. Snad vám napoví obrázek. Tak se těšte a my doufáme, že se vám toto představení bude líbit tak, jako předešlé.

Dramaťák



Křížovka Žofka
Křížovka Žofka

Štěpánka Severová, 9.B

  1. Chlapecké jméno, které má svátek 25.6.
  2. Štaflík a ...
  3. Athos, Porthos, D'Artagnan a ...
  4. Strašidlo, žijící v bažinách
  5. Americká měna
  6. Doktor
  7. Přístroj k měření rychlosti
  8. Povídky .... Pavla
křížovka


Kravička




Konečník
Konečník

(dnes s šéfredaktorkou a s 1. mužem Dvojky)

Štěpa: Už zase konec.
Michal: Teď jsem přišel!
Štěpa: Kde jsi byl ty lenochu!
Michal: Ležel jsem doma, nechtělo se mi dělat časopis.
Štěpa: Přátelé, buďte moc rádi, že jsme našli šablony i bez Michala, jinak byste tohle číslo nečetli.
Michal: Ty nemáš telefon?!
Štěpa: Mám, ale to je teď už jedno, ne?
Michal: Jako vždy máš pravdu.
Štěpa: Tak buďte rádi, nás mějte rádi a v dalším čísle bye!
Michal: Tak to je vše, přátelé!!!!!!!!!

Ruka




Redakční rada
Redakční rada

Na třetím čísle časopisu Dvojka se podíleli:

Odborní poradci
  • Mgr. Květa Kněžourková
  • Mgr. Vladimír Hradecký
Redaktoři
  • Michaela Dočkalová, 9.B
  • Michal Doležal, 9.B
  • Anna Pešíková, 9.B
  • Štěpánka Severová, 9.B
  • Petra Masopustová, 9.A
  • Olina Pokorná, 9.A
  • Pavlína Halmová, 7.A
Grafici Techničtí redaktoři
  • Michaela Dočkalová, 9.B
  • Alena Fousková, 9.B
  • Ondřej Pinkas, 9.B
  • Jiří Švanda, 9.B
  • Petra Masopustová, 9.A
  • Michal Doležal, 9.B
  • Jakub Panchártek, 9.B
  • Štěpánka Severová, 9.B