škola
facebook
logo školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN II., KMOCHOVA 943
škola s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů
Aktuality Kontakt Informace o škole Historie školy Časopis Dvojka Soutěž PLUS Počítačové kurzy Projekty Mapa webu
Studijní webŠkolní poštaZměna obědůŠkola OnLine
První číslo - 2004/2005
říjen 2004


obálka

Obálku vytvořil Luděk Veselý




Zprávy z redakce
Zprávy z redakce

Ahoj,
vítejte u letos prvního čísla Dvojky. Je to naše první číslo, takže doufám, že se budete dobře bavit, že hned u první stránky neřeknete - jejky! A hlavně ať nám za to nepřijdete namlít! ;-) A taky se předem omlouváme za případné chyby, které se mohly vloudit... (příště to bude určitě zase lepší). Najdete zde, co se v tomto školním roce dělo na naší škole, anketu s novými žáky naší školy, stálé rubriky a několik dalších zajímavých článků. Oproti loňsku nám ubylo redaktorů, takže pokud máte zájem, můžete nám dát vědět a stát se jedním z nás.
Takže pěkné čtení!


Magazín 2.ZŠ Kolín
Magazín 2.ZŠ Kolín

Daniel Chamrada, 9.B

Den evropských jazyků

Na naší škole proběhl Den jazyků. Devátá třída uspořádala program pro 3., 4., 5. a 6. třídu. Sedmou třídu si vzala na starost osmička. V našem programu byla Pohádka o Červené Karkulce, test ze zeměpisu a nějaké informace o Evropské unii. S žáky si test vyzkoušel i Kubi a umístil se ve III. kategorii na 1. místě se čtyřmi body z deseti. Veliký úspěch zaznamenala i skupina z pátého ročníku, která získala (jako jediná) plných 10 bodů.
I netradiční pohádka o Červené Karkulce byla zajímavá, hlavně s Tomášem Pokorným v roli babičky. Pohádka byla změněná v tom, že vlk babičku nesežral, nýbrž se babička schovala, vlk si vlezl do postele místo ní, když přišla Karkulka, tak spadl na zem, rozbil si hlavu a stal se z něj dobrák.


Countrio v naší škole

kytaraDne 15. 9. navštívila naší školu country hudební skupina "Countrio". V tělocvičně vystoupila nejprve pro první stupeň a potom pro druhý stupeň. Nejprve nám zahráli dvě písničky v anglickém jazyce, potom asi čtyři v českém jazyce. Vysvětlili nám vše o elektrických hudebních nástrojích a navedli nás, na které hudební nástroje bychom měli v budoucnu hrát. Také nám vysvětlili, proč se jmenují countrio, když jsou jenom dva. Komu se tato hudba líbila, ten se může podívat na adresu www.countrio.cz.


Změna našich učitelů

Možná jste si všimli, že se na naší škole vystřídali učitelé. Odešla paní učitelka Čuchalová, která vyučovala přírodopis. Dále odešla chemikářka slečna učitelka Kaniaková. Na místo těchto dvou učitelů nastoupil učitel Vladimír Škarvada. Dalším učitelem, který se k nám vrátil a který byl dříve ředitelem, je pan Petr Tkadlec, který vyučuje matematiku ve třídách 6.B a 7.A.


Co o naší škole nevíte

V roce 1904 až 1905 se rozhodlo, že se Kolín rozdělí na tři školní obvody: východní, západní a severní. Naše západní škola byla otevřena v září roku 1908 a v provozu byla pouhých šest let do první světové války. Normální provoz školy byl obnoven po válce 1. 1. 1919. Až v roce 1932 byla na škole provedena oprava a v roce 1938 se zavedla elektrika do levého křídla budovy. Ve školním roce 1939 -1940 sloužila škola německým vojskům a navrácena byla roku 1943. Pro žáky byla v provozu půl roku, poté zde okupanti zřídili nemocnici.Od roku 1945 se zde zase normálně vyučuje. (pokračování tohoto článku příště)


Jaké zvíře je vhodné pro vás domů

Každý má rád nějaká zvířata. Někdo pejsky a kočičky, někdo zase papoušky, jiný plazy. Malý kvíz vám určí, jaké zvíře byste si měli pořídit, pokud si nejste jisti. Začněte u otázky č. 1 a postupujte buď na otázku č. 2, nebo č. 3, a tak stále dál.

kočka 1. Mám rád(a) zvířata
   - malá (Otázka č.2)
   - velká (Otázka č. 3)
2. Mám rád(a) zvířata
   - na souši (Otázka č. 4)
   - ve vodě (Otázka č. 5)
3. Mám rád(a) zvířata
   - která lezou, nebo se plazí (Otázka č. 6)
   - která létají (Otázka č. 7)
4. Mám rád(a) zvířata
   - žijící spíše v pilinách - odpověď (a)
   - žijící spíše v senu - odpověď (b)
5. Mám rád(a) zvířata
   - která lezou ve vodě - odpověď (c)
   - která plavou - odpověď (d)
6. Mám rád(a) zvířata
   - která lezou - odpověď (e)
   - která se plazí - odpověď (f)
7. Mám rád(a) zvířata
   - menší - odpověď (g)
   - větší - odpověď (h)

odpověď (a) - křeček, laboratórní myš
odpověď (b) - morče, králík
odpověď (c) - želva
odpověď (d) - rybičky
odpověď (e) - ještěr
odpověď (f) - had
odpověď (g) - andulka
odpověď (h) - papoušek


Vyzváněcí melodie

telefonPolyfonní melodie (pouze s wapem):
Titanic - 30114
Superstar - 30334
Letím ke hvězdám - 30439
Princezna ze mlejna - 30087
Veď mě dál - 30319

Objednání:
POLY SP ČÍSLOMELODIE a odeslat na 9001140.
Např.POLY SP 30321
Cena SMS je 40 Kč



Anketa v 1.třídě
Anketa v 1.třídě

Ivo Novák a Vojta Hlína, 9.B

  1. Co tě ve škole nebaví, nebo ci ti vadí?
  2. Na co ses nejvíc těšil do školy?
  3. Které jídlo ti v jídelně chutná a které ne?
  4. Těšíš se, až budeš velký a na co?
  5. Čím bys chtěl v budoucnu být?

Šír David
  1. Děti mě zlobí.
  2. Na učení.
  3. Všechno mi chutná.
  4. Těším se na kamion.
  5. Řidič.
Roseubaumová Soňa
  1. Baví mě všechno.
  2. Až budu umět psát a číst.
  3. Segedínský guláš mi nechutnal.
  4. Nevím.
  5. Nevím.
Filip Dvořák
  1. Všechno mě baví.
  2. Na péro.
  3. Většina.
  4. Budu sanitka.
  5. Budu sanitka.
Kristián Červeňák
  1. Ne.
  2. Na pistole.
  3. Chutná mi všechno.
  4. Na učení.
  5. Závodník.
Tkadlec Petr
  1. Mě všechno baví.
  2. Na jedničky.
  3. Mě chutná.
  4. Netěším( Proč?) Protože nevím.
  5. Policista.
Málek Ivan
  1. Ne,ale ty jo. Na reportéra.
  2. Na fotbal.
  3. Chutná mi.
  4. Na všechno.
  5. Hasič.
Petr Vaško
  1. Baví mě všechno.
  2. Na psaní.
  3. Docela mi chutná.
  4. Na fotbal.
  5. Popelářem.
Ondra Matoušek
  1. Nevadí mi vůbec nic.
  2. Na počítače.
  3. Někdy mi nechutná.
  4. Budu hrát fotbal.
  5. Zemědělec.



Anketa v třídě 6.B
Anketa v třídě 6.B

Alesja Anisimová a Magda Novotná, 8.B

  1. Jsi spokojený/á s novými učiteli?
  2. Zkoušky do matematické třídy. Zdály se ti těžké?
  3. Rozumíš si se spolužáky?
  4. Máš už nějakou poznámku? Jestli ano, tak za co?

Monika Čechová
  1. Jo. (pozn. dost otráveně).
  2. Vyhrála jsem soutěž plus, tak jsem je nedělala.
  3. Jo dobře.
  4. Ne.
Taťána Činovcová
  1. Jo jsem.
  2. Lehký.
  3. No jako. (pozn.dost zapřemýšlí a po malé nápovědě Jirky Širce z 6.A odpoví) Jakž takž.
  4. Asi ne. Já nevím.
Vojtěch Rampír
  1. Lepší než před tím.
  2. Žádný jsem nedělal. Vyhrál jsem soutěž.
  3. Jo.
  4. Mám. Za nepozornost při matice, ten debil, co sedí vedle mě, to nepochopil.
Jiří Javůrek
  1. Jo i ne, podle toho s kterýma.
  2. Ne.
  3. Jo i ne.
  4. Jo. Neměl jsem úkol z NJ.
Filip Karlík
  1. Jo.
  2. Normální.
  3. Jo.
  4. Z matiky za nepozornost.
Zuzana Hejduková
  1. Nooo, jo.
  2. Středně těžký.
  3. Ale jo,víc teda s klukama.
  4. Ne nemám.



Perličky
Perličky

Luděk Veselý, 9.B

Perliček ze ZŠ v tomto časopise bylo už dost, teď uvádíme pro změnu pár perliček, které napsali žáci ze SPŠ Kutná Hora do svých protokolů elektrotechnických měření.

...abychom dosáhli ještě větší přesnosti měření, bouchali jsme do pracovního stolu...
...charakteristiku diody jsme nezměřili, je ovšem jisté, že s katalogem souhlasí...
...při měření nám vycházel cos fí značně vysoký a dosahoval hodnot často i čísla 2...
...obvykle jsou udávány hodnoty pro měření 25°C, proto ani my nebudeme držet tranzistor v prstech...
...při měření jsme oddělali ampérmetr, a tak mám důvod k přemýšlení, kde se stala chyba...
...kamarádův spálený prst nám potvrdil, že transistor dospěl ke svému meznímu bodu...
...koukal jsem na ten točivý stroj doslova jako "tele na vrata", neboť s podobným monstrem jsem se v životě nesetkal. SS stroj má asi nějaké využití, ale já se o takové stroje nezajímám, spíš o počítače, tak takhle z hlavy nenapíšu žádné praktické využití nebo uplatnění...
...pro výpočet jsem použil svůj vlastní vzorec, protože jsem zadaným nerozuměl a stejně by to nevyšlo...
...grafy jsem radši nepřiložil. Pokud zjistím správné hodnoty, velice rád tuto práci předělám...
...měření jsme provedli pouze odhadem...
...myslím si, že i ty špatné výsledky, které jsme získali, nejsou k zahození a kdyby Vopěnka furt necoural kolem stolu, byly by lepší - skákala ručička...
...jedno měření nám dělalo nepředvídané potíže a to tak dlouho, než jsme zjistili, že měříme ne termočlánek, ale odporový snímač...
...proto jsme museli měřit délku úsečky trojúhelníkem a ne pravítkem, což zajisté vneslo do měření jistou nepřesnost...
...tranzistory se zdály být dobré, ale po chvíli jsme zjistili, že už ne. Překročili jsme u nich snad všechno. Tak jsme museli začít znovu a s novými...

Výroky studentů zaznamenány doslovně, upraveny pouze po stránce pravopisné.


Pohádka
Pohádka

Daniel Chamrada a Ivo Novák, 9.B

Dobrý den. Jmenuji se Daniel Novák, je mi 15 let a vyrůstal jsem ve Středočeském kraji. Ze svého života jsem si odnesl spoustu příhod, a tak vám je během školního roku budu vyprávět.

Kapitola I. - První den ve škole
Dnes jdu první den do školy. Paní učitelka rozhodla, že budu chodit do třídy I. B, s kamarády, které jsem trochu znal. Můj největší přítel je asi Jakub Funda, který se mnou chodil do školky v Kolíně. Hodně kamarádím také s Jirkou Duškem a Vojtou Šímou. Ti ale sedí v lavici spolu, takže já budu určitě sedět s Jakubem. Hned po zvonění jsme se všichni usadili do lavic a chvíli potom přišla do třídy paní učitelka. Naháněla mi trochu strach, jelikož byla dvakrát tak vysoká jako já a nevypadala moc kamarádsky. Paní učitelka nám začala vyprávět, že se dneska a zítra ještě nebudeme učit, ale že si budeme ve škole zatím jenom spolu povídat. Řekla nám, který den se budeme učit jaký předmět, kdy budeme chodit na obědy a kdy si máme do školy přinést cvičební úbor. Tyto zprávy a vlídný hlas paní učitelky mě uklidnily a tak jsem přestal mít strach.Vyprávění paní učitelky, začlo být po chvíli nezábavné, a tak jsme si začali povídat s Kubou a to jsme neměli dělat. Paní učitelka na chvíli přestala mluvit na téma škola a okřikla nás "Kubo!, Danieli!". Lekl jsem se tak, že jsem chtěl začít brečet, ale hrozivý prst naší paní učitelky mi to rozmluvil. Potom jsem už dával ve škole takový pozor, že mě paní učitelka jen chválila a psala mi do žákovské knížky jen jedničky a dvojky.


Výňatek z deníku žáka X
Výňatek z deníku žáka X

Luděk Veselý, 9.B

Můj milý deníčku, právě jsem se rozhodl, že budeš existovat, a tak si do tebe budu zapisovat vše, co se mi během dne přihodí více či méně zajímavého. Určitě si zasloužíš ty krásné červené desky. Sice na nich není žádný obrázek, ale to snad není tak podstatné, jako to, že do tebe budu psát s větší radostí, než do toho zapykaného sešitu matematiky.
...Takto žák X začínal se svým deníkem, nyní se podíváme, jak vypadá o pár popsaných stránek dál, kde se žák rozepisuje o jednom z nekonečných dnů strávených ve školní lavici...popsaných stránek dál, kde se žák rozepisuje o jednom z nekonečných dnů strávených ve školní lavici...

Pondělí 19. září
Po krásně stráveném víkendu nastává brzké a nemilé ranní stávání - vstát v sedm je pro mne něco jako donutit prase vzlétnout do dvaceti metrů a v té výšce ještě aby zavrtělo ocáskem, den předem tedy šteluji budíka. Budík zvoní, já ho ignoruji. Budík stále zvoní, já ho stále ignoruji. Budík už ale zvoní takovou dobu, že mi to začíná lézt do mozku, vstávám tedy a vypínám jej. Jakmile se dostanu z postele pospíchám se nasnídat, jsem ve skluzu. Mezitím přemýšlím, zda pojedu do školy autobusem, nebo půjdu pěšky a za ušetřené peníze si ve škole koupím pitíčko.
Po zkrácené ranní hygieně odcházím z domu, jdu na autobus - takovou dálku přece nepůjdu pěšky. Přicházet k autobusové zastávce a tu ejhle, vidím už jen vzdalující se koncová světla autobusu. Zkazilo mi o chuť tak, že si asi nekoupím ani to pitíčko. Sotva jsem se dostal do školy, už cítím, jak se to na mě všechno hrne, chudáček můj mozeček malinkej nestíhá.
Začínáme chemií. Chemie je zlo, to mi ta škola dneska hezky začíná. Na otázku, z čeho vzniká sůl, jsem totiž odpověděl, že vyroste (špatně). Na zadání té další si již nevzpomínám, vím ale, že jsem odpověděl ještě víc špatně, než na tu první Učitel mě hned posadil, řekl při tom ještě nějaké číslo (nejspíš 5) a že chce žákovskou. Začal jsem lovit v tašce, našel jsem všechno možné, mimo jiné cédéčko rozlámané snad na atomy, nebo pravítko, které potkal stejný osud, ale jen tu žákovskou ne. Ta mrška si totiž zůstala ležet doma na stole.
Fajn, tak chemie nic moc, ale teď máme matematiku, pohoda. Teď o matematice totiž probíráme ... hmm ... nó sice nevím, jak se tomu říká, ale určitě tomu rozumím nejlíp z celé třídy, to je pozitivní. Hodina proběhla víceméně podle mých představ, nepsalo se totiž nic na známku.
TV. Pod touto značkou se skrývá něco při čem se alespoň trochu odreaguji, dobiji si baterky, vybiji zlost, tělesná výchova. Dneska jsem si o tělocviku vybil zlost ažaž, jestli se bude někomu zdát, že je v tělocvičně tma, tak jsem zhasl já, a to fotbalovým míčem, takže rozsvítit půjde jedině novou žárovkou. Zato v učebně fyziky se svítí, a to tak, až to podle mě odporuje fyzikálním zákonům. Bohužel se to děje v mezích těchto zákonů, protože ty prostě obejít nelze. O tom jsem se přesvědčil později, při pádu ze židle jsem si namlel tak, že to ani nejde popsat.
Ze školy se odcházím se smíšenými pocity, ještě stíhám zamávat popelářům a jdu domů.


M.E.Z.E.K
M.E.Z.E.K

DRB MĚSÍSE: Klíčenka KOTEX
tygrNosili byste na sobě klíčenku s nápisem KOTEX? Ne? Zřejmě byste si připadali ne hloupě, ale přímo trapně. Známe ovšem člověka (a možná jste si ho všimli i vy), který veškerým studem pohrdá. Š.K.(6.B) zná již skoro celá škola jako "kluka s klíčenkou KOTEX". Ví ovšem tento človíček, co KOTEX znamená? Tuto otázku jsme mu položili a odpověď byla překvapující. Ano, ví to. Přesto u něj nenalezneme jakýkoli náznak toho, že by jí chtěl přestat nosit. Ovšem toto není vše. Už jen málokdo ví , že má v penále tampon se smajlíkem se kterým si o hodinách hraje. Docela mě zaráží, když si uvědomím, že já v šesté třídě jsem sotva věděl, co to KOTEX je. Tady vidíte, kam ten svět dneska spěje.

Nevinný flirtík?
Jistě jste si nemohli nevšimnout, že se J.K.(8.A) již delší dobu motá kolem E.A.(9.B). Skrývá se něco víc za nevinným flirtíkem? Na otázku, jestli se mu líbí odpověděl, že není špatná a že by s ní klidně chodil. Pokud ano, co má znamenat to, že začal chodit s M.N.(8.B)? (ovšem, není se co divit, že je to již minulostí) Proč tedy s ní románek začal? Nechce si zkazit pověst známého lamače dívčích srdcí? Co bude pak, až se mu podaří získat získati E.A.?

Na mušce: Honza Kulhavý
Narodil se 8.2. 1990 ve znamení vodnář. K nám na školu přišel z 1.ZŠ. Byla to prý sociální škola a taky se jim začala pomalu rozpadat třída, atak se rozhodl přestoupit na školu nesociální, tedy na "dvojku". Má dva starší bratry a kočku (neví ovšem, jak se jmenuje). Jeho rodiče nežijí spolu, ale nejsou rozvedení. Na "jedničce" měl i svou přítelky Sabinu. Nemůže si však vzpomenout, proč se s ní rozešel. Momentálně je volný. =) Pokud byste však chtěli vědět něco víc o jeho minulosti, upřímně řečeno, máte smůlu, protože si absolutně nic nepamatuje. Je to takový náš malý sklerotik.

Kdo je má lepší
Myslíte si, že je normální fotit si své svaly? Pro někoho to samozřejmě normální není, ale jsou osoby, které to považují za naprosto všední věc. I u nás na škole se najdou tací, kteří si své "vypracované" svaly rádi vyfotí. Jistý O.S. (9.B) si tento způsob prohlížení svého těla už vyzkoušel. Před námi ovšem leží otázka: Proč to dělá? Není si jistý, zda jsou jeho svaly opravdu vypracované? Nebo snad si je mezi sebou s kámošema porovnávají? Kdo ví.

Náhlá změna image
Náušnice, přiléhavé džíny a úzký svetr. Toto je nová tvář J.Š. (9.B). Jeho změna překvapila mnohý z nás. Položme si však otázku: Proč? Proč přes prázdniny změnil svou podobu? Je za tím jeho letní láska (a že jich nebylo málo!)? Anebo si myslí, že díky své nové image nějakou novou holku naláká? Ať je to tak, nebo tak, je to pořád stejný kudrnáč! (to už nikdy nezmění)


Keanu Reeves
Keanu Reeves

Jiří Funda, 9.B

Keanu ReevesKeanu Reeves se narodil 2.9.1964 v Bejrůtu (Libanon), kde jeho matka Patricie pracovala v jednom z místních klubů jako tanečnice, kde se seznámila s geologem Samuelem Nowlinem Reevsem. Jeho o dva roky mladší dcera Kim, se narodila na předměstí australského Sydney. Jméno Keanu mu přinesl jeho otec čínsko-havajského původu Samuel Reeves. Práce geologa a neustálé cestování ho nakonec odvedly od rodiny. Keanu už jako dvouletý přišel o otce. Keanu jako teenager zakotvil v Kanadě, kde v šestnácti letech začal studovat torontskou vyšší hereckou školu (High School of Performing Arts), odkud ho ovšem po roce vyhodili pro nesoustředěnost a vzpurnost.
V sedmnácti si začal vydělávat. Nejprve v obchodě se sportovními potřebami, ale stále víc ho lákalo herectví a film. První filmovou roli si zahrál ve filmu Lištičky.
Po několika malých rolích se rozhodl sbalit kufry a vyrazit do Los Angeles. Nejprve zde hrál role odpovídající jeho věku, tzn. mladé teenagery.
Film, kde si výrazně získal své fanoušky, byl Nebezpečná rychlost. Jako člen protiteroristického komanda se snaží zachránit cestující z jedoucího autobusu. Pokud rychlost klesne pod padesát mil v hodině, vybuchne bomba která je v autobusu ukrytá. Keanu si zde poprvé zahrál akčního hrdinu.
Přes svou lásku k jízdě odmítl velice výhodnou roli za dvanáct milionu dolarů ve filmu Nebezpečná rychlost 2. Místo toho zvolil vedlejší roli samotného Lucifera ve filmu Ďáblův advokát.
Ve filmu Matrix (1999) si zahrál mladého hrdinu Nea, který má jeden z těch obyčejných úkolů. Tedy nic většího než zachránit svět.
Když nenatáčí, vystupuje se svou kapelou Dogstars a pořádá turné po Americe, Kanadě, Evropě a Japonsku.


Hudba - Green Day
Hudba - Green Day

David Klovrza, 9.B


Green DayKamarádi Billie Joe Armstrong a Mike Dirnt založili svou první skupinu "The Sweet Children" v Kalifornii, ve městě Rodeo, když jim bylo 14. V roce 1989 se ke skupině přidal bubeník Al Sobrante a skupina se přejmenovala na Green Day. Ve stejném roce vydali svoje první EP 1,000 Hours, které bylo velmi dobře přijato do světa punku. Později podepsali smlouvu s producenty Lookout! Records a koncem roku vydali svoje první album 39/Smooth. Krátce na to Sobrante opustil skupinu a místo bubeníka zaujal Tre' Cool.
V roce 1992 vydali své druhé album Kerplunk, které bylo velmi populární v undergroundových klubech, a to vzbudilo pozornost významnějších producentů. Green Day podepsali smlouvu s Reprise Records. V roce 1994 měli Green Day opravdový debut s albem Dookie. Díky písničce Longview, která měla podporu MTV, se Dookie stalo opravdovým hitem mezi alby. Přes léto sílilo díky dalšímu singlu Basketcase, který se držel pět týdnů na předních místech americké modern-rockové hitparády. Na konci léta Green Day účinkovali ve Woodstocku, což jim pomohlo ještě zvýšit prodávanost alba. Další singl When I come around se držel na 1. místě v hitparádě celých 7 týdnu. Na celém světě se prodalo přes 11 milionů kopií alba Dookie.
Celkem rychle (ke konci roku 1995) následovalo další album, Insomniac. Insomniac vstoupil do hitparády alb jako číslo 2.
Mezitím ještě nahráli písničku J.A.R., (mj. byla i na 1. místě v hitparádě) která je příspěvkem k soundtracku filmu Angus.
Alb Insomniac se prodalo přes dva miliony na jaře roku 1996 (Celkem asi 4 miliony). Ale žádný ze singlů na tomto albu - včetně Brain stew - nedosahoval popularity písní z alba Dookie. Green Day také zrušili evropské turné, důvodem bylo "úplné vyčerpání" a do konce roku odpočívali a skládali nové písně. Kritika označila Insomniac jako "výpadek".
Výsledkem odpočinku bylo další album Nimrod, které bylo velmi dobře přijato jak ze strany kritiky, tak ze strany fanoušků. V prvním týdnu se prodalo 80,000 kusů tohoto alba. Toto album je považováno za nejlepší v historii Green Day. Obsahuje také několik hitů, např.: Hitchin a ride a Good riddance (Time of your life). Good riddance se stalo písničkou, která se hrála při jakékoliv smutné, či smutkem zavánějící situaci (např. ve Spojených státech zazněla v poslední epizodě TV show Jerryho Seinfelda, což byl v Americe nejsledovanější poslední díl v historii TV). Alba Nimrod se prodalo kolem 2 milionů kopií. Je to nejmenší počet ze všech 3 hlavních alb Green Day, ale díky tomuto albu si Green Day vydobyli větší respekt než s Dookie nebo Insomniac.


Windows XP Longhorn
Windows XP Longhorn

Jiří Funda, 9.B

Snad každý zná Windows Xp, ale co Windows Xp Longhorn. Microsoft zhruba každé dva roky vydá nový operační systém. A tak je na řadě Longhorn. Bude mít stejné jádro jako WinXp (profesional i home mají stejné jádro), nové grafické prostředí, ale zhruba stejné jako XP. Na pravé straně bude panel (šířka cca: 100px) rychlého spouštění a nejčastěji používaných aplikací. Zbarvení celých win bude světle modré. Sice by měly oficielně vyjít až za dva roky, ale jedny z prvních zkušebních verzí by měly vyjít za pár měsíců.
PC



Internet
Internet

Luděk Veselý, 9.B

Na tomto místě uvádím několik internetových adres, které bych vám doporučil asi hlavně pro chvíle odpočinku.

www.egreetings.com
Veselé i vážné flash pohlednice.

www.plunk.org/~hatch/MagicCube4dApplet
Nejen lidem s velkou představivostí se bude líbit rotující 4D kostka.

members.home.nl/gis
Jak to vypadá, když si šílenci skládají počítač.

www.adamtoons.de/games/kookinkidz.html
Čarodějnice chytá a hází děti do kotle - vskutku zajímavá hra.

www.cartoonstar.de/happy/games/cubshoot.swf
Jak daleko odpálíte kočičku místo tučňáka?

www.subservientchicken.com
Zadejte anglicky jakýkoli příkaz slepici a ona ho splní.

www.exstatica.net/flash/winnoise.swf
Co všechno lze dělat se zvuky Windows.

playit.ch
Hromada skvělých online her.

www.communimage.ch/engl/
Nekonečná mozaika fotografií zaslaných brouzdaly z celého světa, kterou můžete prozkoumávat hóóóódně dlouho.

www.backtothefuture.nl/flash/fer.swf
Den blbec aneb když se nedaří - flash.

www.streetplay.com
Nenápadný server o pouličních hrách. Jen tady se můžete dovědět, jak správně hrát fotbal s lepicím míčkem nebo si přečíst historii skákání přes švihadlo.


Vtipy
Vtipy

Honza Pecha, 9.B

Je blondýnka na nádraží a ptá se průvodčího zda se dostane tímhle vlakem do Prahy. Průvodčí odpoví, že ne. Přistoupí druhá blondýnka a ptá se: A já?

Blondýna si vaří polévku a zbude jí horká voda. Neví co s ní a tak zavolá svojí kamarádce blondýně. Ta jí povídá: Dej jí do mrazáku, horká se vždy hodí.

Víte, proč měla blondýnka radost, když dokončila puzzle za 11 měsíců? Protože na krabici bylo napsáno 2 až 4 roky.

Jde blondýna do obchodu a ptá se prodavače: Co je to za oblečení ? To je pyžamo, nosí se na noc, chcete si ho koupit ? A blondýna říká: Děkuji, nechci, já v noci spím.

Jaký je rozdíl mezi blondýnkou a žárovkou ? Žárovka je chytřejší, ale blondýnku je snazší vytočit.

Proč nemůžou blondýnky dělat dvojité dávky podle receptu? Trouba se nedá rozpálit na 500 stupňů.

Pepíček mamince povídá: "Mami, tatínek se nám oběsil na půdě! Apríl!!!!!! Ve sklepě!!"

Babička se ptá svého vnuka Pepíčka:"Tak, Pepíčku,jak se máš?" "Ujde to, jen s tvou dcerou jsou problémy!"

Paní se ptá dětí: ,,Kdo letěl první do kosmu?" Ve třídě je ticho, jen Pepíček se přihlásí: "Prosím, Jan Hus, ale shořel při startu."

Policista zastaví mladou řidičku: Nevíte, co znamená tato dopravní značka? Nevím, ale zeptejte se tamhle v trafice, ten děda ví všechno možné.

"Pane průvodčí nemůže ten vlak jet rychleji?"
"Jestli se vám to nelíbí, můžete vystoupit a jít pěšky!" "Tak moc zase nespěchám..."

Milionář si prohlíží starý skotský zámek,který hodlá koupit. Doprovází ho starý sluha. "Říká se, že tu straší." "Nesmysl! Bydlím tu už tři sta let a ničeho jsem si nevšiml."

"Jendo, neviděl jsi našeho papouška? Klec je prázdná." "Ne, ale slyšel jsem kocoura mluvit lidským hlasem."

Ráno pán nasedá v Kolíně do vlaku a jede do sousedního města na důležité jednání kvůli zaměstnání. Bohužel všechna místa ve vlaku jsou obsazena. "Pomozte mi, "volá pán. "Utekl mi jedovatý had!" Cestující bleskově opouštějí vagon. Pán se spokojeně usadí a okamžitě usne. Probudí se v poledne, vyhlédne z okna a zjistí, že vagon stojí na vedlejší koleji v Kolíně. "Proč nejedeme?" ptá se rozčileně kolemjdoucího železničáře. "Nějakému bláznovi utekl had. Vagon jsme museli odpojit."


Vojtovo bludiště
Vojtovo bludiště

Vojta Hlína, 9.B

Vojtovo bludiště



KONEC



Redakční rada
Redakční rada

Na časopisu Dvojka se podíleli:
Odborní poradci
  • Mgr. Květa Kněžourková
  • Mgr. Vladimír Hradecký
Na přípravě tohoto čísla spolupracovali
  • Veselý Luděk, 9.B
  • Novák Ivo, 9.B
  • Funda Jiří, 9.B
  • Klovrza David, 9.B
  • Hlína Vojtěch, 9.B
  • Chamrada Daniel, 9.B
  • Pecha Jan, 9.B
  • Anisimová Alesja, 8.B
  • Novotná Magda, 8.B
  • M.E.Z.E.K.