škola
facebook
logo školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN II., KMOCHOVA 943
škola s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů
Aktuality Kontakt Informace o škole Historie školy Časopis Dvojka Soutěž PLUS Počítačové kurzy Projekty Mapa webu
Studijní webŠkolní poštaZměna obědůŠkola OnLine
Druhé číslo - 2007/2008
únor 2008

obálka
obrázek nakreslila Veronika Čadová




M.E.Z.E.K
M.E.Z.E.K

M.E.Z.E.K

Ach ty! Ty blondýnky...

Máme tu pro vás jednu pikantnost, která se přihodila u štědrovečerní večeře jedné blondýnce... K.S.(7.B)
24. prosinec, vyvrcholení vánočních svátků, a když se chýlil čas večeře, celá rodina pohromadě seděla u stolu. Před sebou talíř s kaprem a bramborovým salátem. Náhle všichni popadli citron a vymáčkli si jej na kapra. Co ale udělala tato záhadná blondýna?
Samozřejmě že popadla citron a začala si ho vymačkávat do Coca-Coly.

Jak jsme si, někteří, mohli povšimnout, tak N.H.(7.A) pošilhává po M.R.(8.B) a M.J.(8.B), ale ani jeden nejeví zájem.

M.J.(8.B) po škole doprovází domů A.P.(8.A), tak uvidíme, jestli se z toho něco vyklube.


DENÍK ŽÁKA Z
DENÍK ŽÁKA Z

Žák Z

Žák ZNazdar deňas,
stala se příšerná věc - minimálně tohle čtvrtletí už nebudu u nás ve třídě středem pozornosti, a to mě pěkně štve. Je u nás totiž nová móda, a to odporní hlodavci. To znamená krysy, křečci, pískomilové a další zrůdičky tohoto typu. O přestávce holky nesledují mě, jak přesvědčuji učitelky o mé genialitě, ale rozplývají se nad svými hlodavčíky. Přál bych si být na místě hlodavců. Kvůli popularitě i kvůli holkám. Jak mám pak nějakou sbalit? To si mám pořídit taky nějakého kvikomila nebo myš? Nebo... no jo! Až budu velký, stane se ze mě lovec nebo nějaký dravec a všechny je vyhubím! A holky spolu s popularitou budu mít jen pro sebe!
Tag čus



NA MUŠCE 1
NA MUŠCE 1

julča & barča

Sehnali jsme fotky z dětství čtyř učitelů naší školy. Schválně, poznáte je? Zeptali jsme se jich i na pár otázek.
Na mušce 1
  1. Kousal/a jste si jako malá/ý nehty?
  2. Kdy jste dal/a nebo dostal/a první pusu?
  3. Jaký jste měl/a v dětství oblíbený Večerníček nebo oblíbenou pohádku?
  4. Co jste v mládí poslouchal/a za hudbu?

  1. Já ne!
  2. Myslím, že to bylo asi v 1. třídě. (smích)
  3. Emánek, to vyprávěla Haničincová, nebyl to přímo Večerníček.
  4. Beatles!


Řešení najdete na konci časopisu :)


MÁNIE JMÉNEM THE BEATLES
MÁNIE JMÉNEM THE BEATLES

Kristýn@

BeatlesThe Beatles byla anglická rokenrolová kapela z Liverpoolu. Jejími členy byli John Lennon (zpěv, doprovodná kytara), Paul McCartney (zpěv, basová kytara), George Harrison (sólová kytara, zpěv) a Ringo Star (bicí, příležitostně zpěv). Hudba Beatles je dodnes hraná a oblíbená po celém světě. K údivu měli Beatles "pouze" desetiletou kariéru, ve které pobláznili celý svět.
Beatles jsou podle Recording Industry Association of America, která je na základě prodeje singlů a alb v Americe označila jako nejvíce prodávanou kapelu v historii, nejprodávanějším hudebním uskupením v historii Spojených států amerických. Ve Velké Británii vydali Beatles více než 40 různých singlů, alb a desek, které se vyšplhaly na první místo hitparád. Tento komerční úspěch se opakoval v mnoha dalších zemích. Jejich nahrávací společnost EMI odhadla, že do roku 1985 prodali přes miliardu desek a kazet po celém světě. V roce 2004 umístil časopis Rolling Stone Beatles na první místo v seznamu 100 největších umělců v historii. Podle časopisu pomohla jejich novátorská hudba a kulturní vliv charakterizovat 60.léta a jejich vliv na populární kulturu je patrný ještě dnes.
Beatles stáli v polovině 60.let v čele invaze britské hudby do Spojených států. Přestože měl jejich počáteční hudební styl kořeny v rock and rollu 50.let a domácím skifflu, vyzkoušela kapela mnoho různých žánrů od Tin Pan Alley až po psychedelický rock. Svým oblečením, styly a výroky určovali trendy své doby, zatímco jejich vzrůstající zájem o společenské otázky ovlivnil společenské a kulturní převraty 60.let.


TEKUTÉ ZLATO
TEKUTÉ ZLATO

Jiří Javůrek, 9.B

Pokud by někdo hned z nadpisu nevěděl, tak zde píšu o tekutém zlatu země. S klasickým kovovým zlatem má společnou spoustu věcí. I když se na první pohled nezdá (nehleďte na chemii a fyziku - někteří pedagogové prominou), ropa je velmi žádaná a drahá látka, za kterou se dnes (a nejen dnes) zabíjí, uplácí, podvádí i jinak pletichaří. To, o čem tu mluvím, je organická (snad?) sloučenina hlavně uhlíku a vodíku. Sem tam se přidá i ten kyslík, ale co ten, chudák, zmůže, když ho někdo spojuje s "tim otravnym, všudypřítomnym vodíkem" (Pche - vodík!) a nazývá toto nešťastné spojení OH! A co teprve z pohledu alkoholiků? Co ti by si počali bez OH u ethanolu, to opravdu nevím.
Jak vlastně ropa vznikla, to asi nikdo neví naprosto přesně. Existuje mnoho dohadů a teorií, které se snad blíží pravdě, pro některé obchodující státy ale teorie o vzniku ropy vůbec není důležitá. Například země Blízkého východu mají velmi velké zásoby cenných tekutých materiálů. Proč asi myslíte, že se zde vedla (a v podstatě ještě vede) válka? Ropa.
Ještě v devadesátých letech byl americký dolar tak silný, že převyšoval svou hodnotou euro (měl hodnotu cca 35 Kč). Během posledních několika let, počátkem války v Iráku, klesl dolar podstatně a za poslední rok ztratil téměř polovinu své dosavadní hodnoty. Nyní je asi na sedmnácti korunách. To vše kvůli ropě. Během devadesátých let stál barel ropy pod 15 $. Dnes stojí barel ropy 100 $. Přestože vezmeme v úvahu oslabení dolaru, je tento skok stejně dost nezanedbatelný.
Na Blízkém východě je ropa levnější než pitná voda. Tento rozdíl je oboustranný, takže zde působí velké množství ropy a malé množství pitné vody. Některé státy ropu a zemní plyn nemají a nebo toho mají velmi málo. Mezi takové státy patří i Česká republika. Země bez ropy nemají jinou možnost, než ropu nakupovat. Proto je pro ně cena ropy velmi důležitá.
Jiné státy mají své ropy dost, ale chtějí využít ropu cizí, když mají možnost si ji brát, například USA. Až bude svět bez ropy, budou ji Američané prodávat ostatním velmi draho.
Třetí typem je Rusko. Tato obrovská země má na svém území velmi velké zásoby a žije z obchodu s ropou. Až ale oblasti jako Blízký východ nebo Rusko odmítnou ropu dodávat, budou mít státy jako třeba ČR problém. Velký.


FILMOVÁ MÁNIE SE VRACÍ
FILMOVÁ MÁNIE SE VRACÍ
ANEB
ANEB
HARRY POTTER A FÉNIXŮV ŘÁD
HARRY POTTER A FÉNIXŮV ŘÁD

Jája a Pája

Dlouho očekávaný hit letošního léta je tu - pátý díl Harryho Pottera. Pětka má v dosavadním průběhu série hned několik nej a navíc pár zajímavostí. Svou délkou - 138 minut - je zatím nejkratším příběhem ze série o mladém čarodějnickém učni. Naopak kniha, které je film adaptací, je ze série ta nejdelší - pro někoho těžko zkousnutelných 795 stran. Spolu s Ohnivým pohárem má také největší rozpočet v dosud natočené pentalogii - 150 milionů dolarů - ale kupodivu nejnižší tržby za první víkend v USA - "jen" něco přes 77 milionů dolarů. Každý Harry Potter je a vždy bude srovnáván se svojí knižní předlohou. Bude-li jí moc podobný, bude za to kritizován, odtáhne-li se od ní moc, bude kritizován ještě víc. Kritika z této strany je velmi subjektivní a řekla bych, že se jí nedá moc řídit. Podělím se s vámi tedy o svůj skromný názor. Pár věcí chybí, včetně několika velmi důležitých věcí. Kniha byla vyslovenou ódou na křivdu, film se zuby nehty snaží držet něčeho podobného, ale na rozvinutí takové depresivní atmosféry, jakou nastolila kniha, jednoduše nemá časové prostředky. Zkrácení v této oblasti bylo velmi nutné a dá se říct, že povedené, ale i tak se začátek filmu neubránil rozvleklejšímu vyprávění, která vám zrovna nepovolí svaly dolní čelisti a je pravděpodobné, že se čtenář bude možná trošičku nudit. Je tu pár věcí, které mě ale vyloženě zaskočily - Mozkomor, který drží svoji oběť v pařátech. Měla jsem za to, že nejsou dvakrát agresivní fyzicky, kromě jejich polibku. Testrálové vypadali jako Pegasové, kteří mají dlouho za sebou nejen svá nejlepší léta, ale i svoji smrt. A fakt, že Harry dokázal občas použít neverbální kouzlo, mě také zaskočil. Naopak bylo pár velmi povedených momentů, při kterých jsem se spokojeně usmála. Tak a teď konečně k samotnému filmu. Lord Voldemort se vrátil. Ví to Harry a jeho pár nejbližších, ví to Brumbál a Bystrozoři, vědí to samozřejmě Smrtijedi a pravděpodobně to tuší i několik dalších vyvolených. Všichni ostatní, v čele s Korneliem Popletalem, jsou však toho názoru, že je něco takového čirý nesmysl a chtějí tomu věřit už jen proto, že je to tak lepší. Nemusejí se ničeho obávat a ničeho strachovat, když se "nic" neděje. Proto je mladý pan Potter ze všech stran označován za lháře a prožije si prakticky nejhorší ročník v Bradavicích. Navíc musí skoro sám čelit hrozbě Vy-víte-koho. Ale není ani zdaleka sám. Jak naznačuje už název, je tu organizace s mystickým názvem Fénixův řád. Nebude snad ani velkým překvapením, když vám povím, že členem Řádu byl i před čtrnácti lety jistý James Potter. Toť lehký nástin příběhu, který má být zatím nejtemnějším Harry Potterem. Tak pěknou podívanou a bezpečnou cestu domů.


NA MUŠCE 2
NA MUŠCE 2

julča & barča

Sehnali jsme fotky z dětství čtyř učitelů naší školy. Schválně, poznáte je? Zeptali jsme se jich i na pár otázek.
Na mušce 2
  1. Kousal/a jste si jako malá/ý nehty?
  2. Kdy jste dal/a nebo dostal/a první pusu?
  3. Jaký jste měl/a v dětství oblíbený Večerníček nebo oblíbenou pohádku?
  4. Co jste v mládí poslouchal/a za hudbu?

  1. Hmm,... myslím, že ne.
  2. No, napiš na školním výletě (smích).
  3. Ježíš, co tenkrát bylo za pohádky? Asi Pes Filipes nebo Perníková chaloupka!
  4. Určitě Beatles, a pak mě ještě napadají Karel Gott, Zagorová a tak podobně.


Řešení najdete na konci časopisu :)


PERLIČKY
PERLIČKY

Bára a Kája

Hodina matematiky:
Žák: Pane učiteli,to je těžkýý!!
Učitel:(Otočí se na třídu a prohlásí): Těžkej je pytel cementu!
Žák: (nijak se z toho nevykroutí)

Hudební výchova:
Učitel: (někoho si vyvolá)...řekni mi, co si vybavíš, když se řekne slovo Tramp a jeho typické znaky.
Žák: konzerva, buřt a ohýnek...
Učitel: Já ti dám buřt!!!

Hodina Anglického jazyka:
Učitel: (vyvolá žáka) Přelož mi tento článek!
Žák: (plynule hovoří a po chvilce se zastaví a prohlásí): fazole!!
Učitel: Jaká fazole?
Žák: No,tady je napsáno fazole! Been...přece
Učitel: Ale fazole je přece Bean!!
Žák: Jooo táák!
Třída: (válí se smíchy)
Učitel: (smích)

A teď vtipné poznámky ze ŽK:

Po písemné práci snědl tahák.
Běhá po třídě a zvrací židličky.
Při hodině tělocviku vytáhla bez dovolení kozy.
Straší děvčata ptákem (sova pálená).
Vyvolán prohlásil, že nebude odpovídat bez advokáta.



NA MUŠCE 3
NA MUŠCE 3

julča & barča

Sehnali jsme fotky z dětství čtyř učitelů naší školy. Schválně, poznáte je? Zeptali jsme se jich i na pár otázek.
Na mušce 3
  1. Kousal/a jste si jako malá/ý nehty?
  2. Kdy jste dal/a nebo dostal/a první pusu?
  3. Jaký jste měl/a v dětství oblíbený Večerníček nebo oblíbenou pohádku?
  4. Co jste v mládí poslouchal/a za hudbu?

  1. Ne, jako přímo zubama ne. (smích)
  2. Školka asi.
  3. Počkej, toho bylo víc, mně se to teď plete se synovými! Asi Maxipes Fík.
  4. Na střední škole folk, na vysoké jsem začal poslouchat rock a teď všechno dohromady! (smích)


Řešení najdete na konci časopisu :)


KAMEŇÁCKÉ PRŮPOVÍDKY
KAMEŇÁCKÉ PRŮPOVÍDKY

Katka 7.B

"Kdo lže, ať zezelená," řekla babička a obrostla mechem.

"To chce klid a nohy v teple,"" pravila stařenka a strčila nohy do mrazáku.

"Čistota - půl zdraví," sdělila babička a hodila smetí pod stůl.

"Lež má krátké nohy," řekla babka a koupila chůdy.

"Život je tvrdej," oznámila postarší dáma a dostala tyčkou mezi oči.

"Bez práce nejsou koláče," připomněla stará paní a umřela hlady.


SUDOKU
SUDOKU

Sudoku



NA MUŠCE 4
NA MUŠCE 4

julča & barča

Sehnali jsme fotky z dětství čtyř učitelů naší školy. Schválně, poznáte je? Zeptali jsme se jich i na pár otázek.
Na následujícím snímku je to holčička uprostřed.
Na mušce 4
  1. Kousal/a jste si jako malá/ý nehty?
  2. Kdy jste dal/a nebo dostal/a první pusu?
  3. Jaký jste měl/a v dětství oblíbený Večerníček nebo oblíbenou pohádku?
  4. Co jste v mládí poslouchal/a za hudbu?

  1. Ne, nikdy.
  2. Ve školce, to jsem tenkrát byla šíleně moc zamilovaná! (smích)
  3. Jasně Pyšná princezna!
  4. Vždycky jsem hodně poslouchala country, k tomu mě asi dovedl táta, ten to taky rád poslouchal.


Řešení najdete na konci časopisu :)


ZAJÍMAVÉ ODKAZY
ZAJÍMAVÉ ODKAZY

julč@

Zajímavé odkazy http://www.stardoll.com
stránka pro holky. Můžete si tady obléknout slavné osobnosti, vyrobit si vlastní panenku, nakupovat jí oblečení - prostě taková virtuální Barbie :)

http://www.travian.cz
je to hra, ve které si budujete vlastní město, bojujete a obchodujete se svými sousedy, což jsou vlastně opravdoví hráči, stejně jako vy. Nemusíte ji nijak stahovat, hra je dostupná okamžitě. Je teď hrozně v módě, nadšeni z ní budou hlavně kluci.

http://www.bolehlav.cz
vtipy, hádanky, Murphyho zákony, působí proti špatné náladě :-)

http://www.splachovac.cz/
něco podobného jako Bolehlav - jsou tu vtipy, humorné texty, žertovné obrázky, legrační videa, online hry atp...


HOROSKOPY
HOROSKOPY

Znamení: Soulad se znamením: Konflikty:
Beran Lev / Střelec / Býk / Střelec / Vodnář / Ryby Rak / Váhy / Kozoroh
Býk Štír / Kozoroh / Blíženci / Rak / Ryby / Panny / Berani Lvy / Štíři
Blíženci Ryby / Panna Kozoroh / Beran
Rak Býk / Štír Blíženci / Beran
Lev Střelec / Rak Kozoroh / Blíženci
Panna Vodnář Lev / Býk
Váhy Panna / Rak Ryby / Štír
Štír Ryby / Lev Váhy / Vodnář
Střelec Ryby / Kozoroh Váhy / Štír
Kozoroh Vodnář / Býk Lev / Blíženci
Vodnář Kozoroh / Střelec Štír / Panna
Ryby Štír / Blíženci Lev / Beran



KŘÍŽOVKA
KŘÍŽOVKA

Ondra Kohout, 7.B

Křížovka
  1. Předmět, který vyučuje pan učitel Hradecký
  2. Veličina, která se značí F
  3. Stát severní Afriky
  4. Největší světadíl
  5. Drobný hlodavec
  6. První vládce Velké Moravy a zakladatel rodu Mojmírovců
  7. Biologie neboli ..........
  8. Jméno prezidenta Husáka
  9. Skladatel Wolfgang .......... Mozart
  10. Předložka na N
  11. Jeden z rodičů



VTIPY
VTIPY

Tomáš Klobasa, Pešek Václav

Jede blondýnka v autě a narazí do stromu, vyběhne z auta, běží ke stromu a začne ho objímat a u toho říká: "Stromečku promiň, promiň mi to, opravdu promiň, ale já jsem troubila."

V Austrálii v kapse klokanice sedí malý tučňák a stěžuje si na vedro. Tisíce kilometrů odsud sedí na ledové kře mezi tučňáky malý klokánek, třese se zimou a naříká: "Zatracená školní výměna!"

Blondýnka se ptá na ulici:
"Pane, prosím vás, kolik je hodin?"
"Je čtvrt na čtyři."
Blondýnka jen kroutí očima a říká:
"Víte, to je divné, ptám se na tohle celý den a pokaždé dostanu jinou odpověď."

Pepíček potká na ulici policistu a ptá se:"Pane policajte, mohu nějakému policistovi říkat 'osle'?"
"To v žádném případě!?" odpoví policista.
Pepíček se zase ptá:"A mohu nějakému oslovi říkat 'pane policajt'?"
"Oslovi si říkej, co chceš," odpoví policista.
Pepíček povídá:"Tak nashledanou pane policajt."

Policajt si vypíchnul oko a dostal 5000 korun z pojišťovny.
Vyběhne před budovu a povídá si pro sebe: "Vypíchnu si i druhé a už budu mít na barevnou televizi!"

Přijde zeťák z hospody domů, ve dveřích stojí nasupená tchyně s koštětem a zeťák se jí ptá: "Zametáte nebo odlétáte?"

Potkají se po hodně dlouhé době dva spolužáci:
"Hele, Karle, kde jsi byl posledních patnáct let?"
"Ale, v base."
"Prosím tě a kvůli čemu?"
"Kvůli slepicím."
"Prosím tě, vždyť kvůli slepicím se nedává patnáct let!"
"Vyhrabaly tchyni."

O Vánocích říká maminka Pepíčkovi:
"Pepíčku, zapal vánoční stromeček."
Za chvíli přijde Pepíček a říká: "A svíčky taky?"

Ve vlaku sedí paní s malým chlapečkem na klíně a naproti nějaký pán. Chlapeček se vyptává:
"Kolik je ti, pane?"
Muž s úsměvem odpoví.
"A máš ženu?" Muž trpělivě odpoví na všechny zvídavé otázky.
Chlapeček se nakonec obrátí k mamince:
"Je to všechno, co jsi chtěla vědět?"


ŘEŠENÍ NA MUŠCE
ŘEŠENÍ NA MUŠCE

julča & barča

  1. Danuška Záběhlická
  2. Hanička Holcmanová
  3. Ládínek Hradecký
  4. Květuška Kněžourková (ta uprostřed)



SLOHOVÁ PRÁCE NA TÉMA RODIČE
SLOHOVÁ PRÁCE NA TÉMA RODIČE

Lodinský, Rampír

Slohová práce žáka ZŠ na téma: Moji rodiče.

Rodiče se dělí na dvě části: matku a otce. Matka se ještě rozděluje na ženu v domácnosti a v zaměstnání. Doma se potom ještě skládá z manželky, matky, kuchařky, uklízečky, pradleny, zásobovačky, účetní, vychovatelky. ostatní si nepamatuji, ale máma toho umí vyjmenovat víc, jako např. služka, otrok a jiné. Matka se vyznačuje tím, že se zázračně nachází na více místech najednou, umí v jedné chvíli myslet na sto věcí, přičemž deset věcí dělá současně. Vidím na vlastní oči, jak po návratu z práce dá vařit vodu na sporák, zatímco zadělá na buchty. Přitom jí běží pračka, do které chodí vyměňovat prádlo, mně vymýšlí věty oznamovací, tázací a rozkazovací a naší Olinku zkouší z velké násobilky. Že potom přebalí malého Karlíka a udělá mu Sunar s krupicí si ani nevšimnu. Dvě oči mi na to nestačí. Když potom zasedneme k večeři, všechno je připravené na stole, já mám na teplákách zašité nové díry, Olina má umyté vlasy a prádlo visí na balkoně. Potají si mámu prohlížím. Máma má opravdu jen dvě ruce a přece, když přijde domů z práce má v jedné velkou a malou kabelku, v druhé dvě síťovky s nákupem a v třetí.,ne, vždyť jsem už povídal, že má jen dvě ruce, ale nese i Karlíka ve fusaku.
Otec se neskládá ani nerozděluje. Nachází se v zaměstnání a doma, ale doma ho najdete málokdy. Kromě snídání a večeření, když sedí u stolu, vyskytuje se obyčejně v křesle nebo na gauči a bývá zakrytý novinami. Zanechává po sobě vždy totožné stopy: rozevřené a převrácené noviny a cigaretový popel, někdy i v popelníku. Na rozdíl od mámy, i když má taky dvě ruce, přichází domu s rukama prázdnýma. Jestli umí násobilku nevím, ale psát asi neumí, protože mi ještě žákovskou knížku nikdy nepodepsal. A ani není prozkoumané, proč patří do skupiny rodičů, když na rodičovské sdružení vůbec nechodí. Pan učitel povídal, abychom se při psaní tohoto úkolu zamysleli nad prací svých rodičů. Ve škole přidělují žáka, který řádně nepracuje a neučí se, dobrému a snaživému žákovi, aby se od něj něco naučil. Tak si myslím, že při svatbě přidělují muže ženám, aby je ženy něčemu dobrému naučily a měly na ně dobrý vliv. Mojí mámě se to zatím bohužel nepodařilo.


Snoopy
Redakční rada
Redakční rada

Na časopisu Dvojka se podíleli:

Šéfredaktorky
Hana Šeborová
Kristýna Frymlová
Technik
Štěpán Lodinský
Šéfgrafik
Miroslav Harapes
Redaktoři
a že jich je
Odborní poradci
Mgr. Monika Coubalová, Mgr. Vladimír Hradecký