škola
logo školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN II., KMOCHOVA 943
škola s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů
Aktuality Kontakt Informace o škole Historie školy Časopis Dvojka Soutěž PLUS Počítačové kurzy Projekty Mapa webu
Studijní webŠkolní poštaZměna obědůŠkola OnLine
Čtvrté číslo - 2011/2012
červen 2012

obálka
nakreslil Vojtěch Zvelebil

Chelsea

Sára Smetanová, Michaela Zapletalová, 8. B

Jak už asi všichni víte, osmé třídy se spolu s dětmi z ostatních tříd vydali do Anglie. Jedním z našich výletů byl i stadion Chelsea. Měli jsme možnost prohlédnout si celý stadion, včetně šaten, sprch, atd. Pro většinu z nás to byl ohromný zážitek. Hned na začátku prohlídky nám paní průvodkyně dala VIP kartičky, se kterými jsme mohli stadion procházet. Zahájili jsme prohlídku návštěvou šaten. Měli jsme možnost podívat se na šatnu těch nejznámějších fotbalistů Chelsea, ale i šatnu hostů. V šatnách bylo vyhrazené místo pro zraněné fotbalisty, tam měli někteří z nás možnost se posadit. Následně, po prohlídce šatny, jsme se vydali do tiskové místnosti. Každý z nás si mohl zkusit místo, které slouží k tiskové konferenci, kde fotbalisté odpovídají na otázky do televize. Vyfotili jsme se, paní průvodkyně nám řekla něco o historii, o těchto konferencích atd. Všechny nás to velice bavilo, ale to nejlepší začalo až pak. Jako praví fotbalisté jsme se rozcvičili a vyběhli na trávník. Bylo to úžasné, zážitek na celý život. V klidu jsme se posadili na tribuny, poslechli jsme si pár zajímavostí a pomalu se přesouvali do muzea. Muzeum už jsme procházeli, jak jsme chtěli, bylo to zajímavé. Mohli jsme si číst články o Chelsea, hrát hry, dívat se na zápasy z předchozích roků a mnohé další. Poslední zastávka byla v obchodě se suvenýry Chelsea. Mnozí si odtamtud přivezli mnoho upomínkových předmětů. Přijel si pro nás autobus a my unavení, ale šťastní jsme ukončili náš výlet. Byl to jeden z nejlepších zážitků, všichni na Chelsea budeme ještě dlouho vzpomínat.

Paní učitelka Slavíčková v Londýně

Výlet do Libice nad Cidlinou

Kateřina Zapletalová, 7. B

V Kolíně 7. 8. 2031
Ve čtvrtek 24. 5. 2012 se obě naše sedmé třídy vydaly do Libice nad Cidlinou po stopách Slavníkovců. Naše cesta začala na vlakovém nádraží v Kolíně ráno v 7:30 hodin. Jako doprovod s námi jeli pan učitel Škarvada a paní učitelka Škardová. Vystoupili jsme v Libici nad Cidlinou a navštívili jsme muzeum Slavníkovců, kde jsme se dozvěděli mnoho informací o tom, jak se žilo v době před tisíci lety. Dalším místem, které jsme navštívili, byli pozůstatky hradiště Slavníkovců. Poté jsme se po stezce vydali směrem na Poděbrady. V restauraci na soutoku Labe a Cidliny jsme se občerstvili zmrzlinou. V Poděbradech jsme viděli na náměstí sochu Jiřího z Poděbrad a mohli jsme se napít z pramene Poděbradky. Prošli jsme lázeňskou kolonádu a vrátili se na její začátek k vodotryskům, kde se někteří z nás osvěžili tryskající vodou. Nakonec jsme se vydali na vlakové nádraží a vlakem jsme se vrátili do Kolína. Celý výlet byl pro nás velmi přínosný, protože jsme se dozvěděli spoustu historických informací a viděli nová, námi dosud nepoznaná místa a památky.

Škola v přírodě 2012

Alexandr Szkandera, 5. tříd

Letošní škola v přírodě byla úplně SKVĚLÁ. Děti odjížděly už v neděli. Já přijel do Harrachova až v pondělí. Čekalo mne příjemné uvítání. Po ubytování, nás čekala procházka. Po návratu k chatě k vyplnění času před večeří jsme hráli míčové hry. Ubytování jsme měli zajištěné v penzionu UNION, který se tyčí na kopci v části Harrachova. Dobré bylo, že toto místo známe z loňského roku. Pokoj jsem měl s Karlem, Davidem a Filipem. Nejlepší byly večery. Prostě sranda. Pro mne, a myslím, že i pro ostatní, největším zážitkem bylo lanové centrum. Dávali nám tam různé lekce. V jedné z nich nás naučili, jak skáče koala. Báli jsme se všichni, včetně naší paní učitelky, ale zvládli jsme to a nikomu se nic nestalo. Celý výlet se podařil a všichni máme spoustu krásných zážitků.
Pohled
nakreslil Alexandr Szkandera, 5. třída

Modrásek má přítele

Michaela Nosková, 2. třída

Jednou se motýlek Modrásek rozhodl, že poletí na louku. Cestou potkal motýlka paví očko. "Ty jsi ale hezké Paví očko," řekl modrásek. Paví očko se zastavilo a řeklo. "Ahoj. Modrásku, kam letíš?" Modrásek odpověděl: "Letím na louku, poletíš se mnou?" "Ano," řekl s radostí a usmál se. Tak modrásek dostal kamaráda.
Modrásek
Nakreslila Michaela Nosková, 2. třída

Exkurze na pražské výstaviště

Matty Franc, 9. B

Kdyby za sebou člověk všude kam jde, zanechával linii vzpomínek, která by v sobě odrážela zážitky z cesty, asi by 9. B osmnáctého května tohoto roku vystavěla mnohaproudou křišťálovou dálnici z Kolína až na Pražské výstaviště, které by mohla i duha závidět její pestrost a barevnost.
Stavba byla započata v 7:45 na kolínském nádraží a zprvu nesla spíše mdlé barvy ospalého rána. Avšak postupem času, co se pomalu linula krajem, a cestovatelé se vydrali ze spárů ranního polospánku, začala nabírat sytějších odstínů, neboť nálada značně vzrostla. Přece jen jde stále o rafinovaný způsob, jak se vyhnout školnímu utrpení v podobě nekonečného vysedávání na tvrdé židličce a tvoření velké černé kaňky na naší imaginární mapě dojmů a vzpomínek. Tato hrozba byla však zažehnána a namísto toho se nám trajektorie dnešní výpravy zvolna začala přibližovat ku Praze. Přimíchejme trochu žluté barvy, neboť nám konečně i vysvitlo sluníčko, dále indigově zbarvená zastávka v pražském tunelu, přebrodění zlatavého mumraje na Hlavním nádraží, motanice Prahou a kontrast veselé nálady vůči zaprášenému šedavému prostředí, který nápadně připomíná kombinaci jin jang, a ocitli jsme se na výstavišti.
První byla na programu návštěva výstavy na téma lidské tělo, která do škály barev přimíchala také drobné zarudlé plamínky nejistoty, neboť vystavované exponáty byly vytvořeny ze skutečných lidských těl. Ale po chvíli jsme si zvykli a užili jsme si krásnou prohlídku, která určitě stála za to. Rád bych vám jí popsal, ale to nejde jen tak napsat, to se musí vidět. Mohu vám říci jen to, že tento úsek byl prosycen intenzivní oranžovou barvou.
Následovala expozice s názvem Giganti, která byla sice gigantická, ale mně osobně přišla dosti vybledle tyrkysová neboli nic moc, ale nevadí, náladu nám rychle pozvedlo zrcadlové bludiště, ve kterém se nám namíchalo tolik veselých barev, že už to jen tak nějaký tmavší odstín nepřebyl. A tato nálada nám zůstala i po celou dobu návratu a doufám, že ještě dlouho poté. Inu, výlet proběhl bez nehod, naše vrcholné duhové dílo bylo dovršeno a na závěr už zbývá dodat jen jedno: Může se zdát, že vše co tu popisuji, je tak trochu imaginární, avšak tato křišťálová dálnice skutečně existuje, a to v našich vzpomínkách a z nich nám jí jen tak někdo nevymaže.

Klokan

Helena Jehličková, Bára Landoriová, 2. třída

Mým nejzajímavějším zážitkem byla návštěva v ZOO. Obdivuji klokany. Klokan žije v Austrálii. Klokanů je několik druhů. Mně osobně se líbí klokan velký. Tento klokan žije v tlupách. Váží 65 kilo a měří 120 cm. Je to dobrý skokan. Nejdál skočil 13,5 metru. Živí se eukalyptovými listy. Jeho domovem je travnatá step nebo eukalyptový les. Malý klokan se narodí slepý a holý. Pomocí drápků se vyškrábe mamince do vaku. Tam žije 11 měsíců. Mléko od mamky pije do 18 měsíců. Při skoku mu hodně pomáhá jeho velký ocas. O ocas se opírá, i když boxuje.
Klokana bych chtěla domů. Už se těším, až s naší rodinou pojedu do ZOO.
Klokan
Nakreslila Natálie Pleskačová, 2. třída

Pražský hrad

Jan Bína, Vít Jírovský, 8. B

Náš výlet byl zahájen ve čtvrtek 24.5 v 7:25 ráno na zastávce v Kolíně, kde jsme nastoupili do vlaku. Cestou přistoupilo pár žáků v Nové Vsi a Velimi. Asi tak v 8:40 jsme v Praze vystoupili z vlaku a pokračovali jsme před budovu informací Poslanecké sněmovny. Prohlídka nám začínala v 10:00 v informacích, kde nám promítli 20 minutový film o vzniku Sněmovny v ČR. Uvnitř jsme procházeli detektory kovu (nikdo nebyl zatčen) a paní průvodkyně nám v různých místnostech, ale také na informačních tabulích, vykládala o částech sněmovny. Dokonce jsme měli pauzu na záchod, takže jsme viděli i toalety poslanců. Nevím jak u žen, ale většinu chlapců zaujalo čistící zařízení na boty. S čistými botami jsme pokračovali do menších zasedacích místností a odtud do hlavního sálu, který známe z televize. V televizi mi sice připadal větší, ale měl pěknou výzdobu. Snad v každém rohu a na stěnách měly bezpečnostní kamery a někde dokonce i dvě. Návštěvou Poslanecké sněmovny ale náš výlet nekončil, jelikož nás čekala prohlídka Pražského hradu se Zlatou uličkou. Po v horku namáhavém výstupu k Hradu jsme opravdu neočekávali, co nás mělo potkat. S naší velice chytrou průvodkyní, která nás seznámila snad s každým detailem, jsme absolvovali trasu, na které jsme se vždy po pár krocích zastavili. Takto jsme byli seznámeni se vstupní bránou a historií Hradu, Hradním příkopem, který tam dnes není, chrámem sv. Víta, kde byly zastávky opravdu nahusto, pár místnostmi v Hradě, dokonce i oknem, odkud se konala pražská defenestrace. V horku to bylo opravdu vyčerpávající. To snad nikomu nevadilo, protože se dozvěděl mnoho nových informací a viděl spoustu nových míst, kam se hned tak nedostane. Den jsme zakončili prohlídkou Zlaté uličky. Nakonec jsme si s Lukášem vychutnali zaslouženou odměnu 20 chicken nuggets with french fries. To nám dodalo energii na návrat ke vlaku a k odjezdu domů. Cesta vlakem nás posílila k uskutečnění plánu, na který jsme se po našem výkonu těšili stejně jako doma na tento zájezd. Proto jsme vystoupili společně s Adamem a Lukášem ve Velimi a šli k Honzovi do bazénu, kde jsme tento skvělý den originálně zakončili.
Letadlo
Nakreslil Petr Šotola, 2. třída

Sára

Anežka Procházková, 2. třída

Další den se ptá Matěj Sáry: "Chceš to zkusit ještě jednu?"
"Ano, pokusíme se, abych to zvládla", odpověděla Sára. "Do toho, Sáro," povzbuzuje Sáru Matěj.
"Huráááá, dokázala jsem to!"
A od té doby umí Sára skákat přes překážky.
Kůň
Nakreslila Anežka Procházková, 2. třída

Exkurze Klavary - Nová Ves

Aleš Vondrák, 9. B

Dne 3. 5. 2012 měla naše třída 9. B naplánovanou exkurzi do vodní elektrárny v Klavarech a lomu v Nové Vsi. Exkurze byla i v rámci hodiny digitální technologie. Cestou jsme měli za úkol vyfotit: detail květu, budovu, vesnici a skupinovou fotografii více jak 5 lidí. Většina lidí ale fotoaparát neměla, a tak fotila ve skupinách.
V elektrárně jsme se dozvěděli spoustu informací (např. že vznikla v roce 1997), prohlédli si turbíny a počítač, na kterém je vidět vše, co se v elektrárně děje. Poté jsme vyrazili na oběd do hospody v Nové Vsi. Po obědě jsme šli do lomu. Tam nám pan učitel řekl o lomu pár informací. Lom vznikl v prvohorách a těžba byla ukončena v roce 1958. Našli jsme i žraločí zub. Nakonec jsme jeli vlakem zpět do Kolína.
Domek
Nakreslila Klára Fördösová, 2. třída

Klavary

Jana Červenková, 9. B

Bylo 3. 5. 2012 a naše se třída vydala na jarní výlet podél břehu Labe. Do osmi hodin jsme se sešli (s menšími problémy) v Kolíně na zastávce a vyrazili na cestu. Počasí nám přálo a my s úsměvem na tváři dorazili na malou vodní elektrárnu Klavary, kde nás provedl pan Červenka. Po prohlídce jsme si prošli Dolehájské rybníky s mnoha zajímavostmi. Kolem oběda jsme se stavili v místní hospodě na jídlo a limonádu. Odpoledne jsme zavítali do Novoveského lomu, abychom si našli žraločí zuby. Když jsme jeden zub našli, vydali jsme se zpět k zastávce a domů.

Hrad Trosky

Veronika Hutlová, 9. B

Ve středu 30. května 2012 se naše třída 9. B sešla na kolínském nádraží a čekala na dlouhou cestu vlakem s dvěma přestupy do Prachovských skal, přesněji Sedmihorek. V kempu jsme se ubytovali a po obědě šli přes několik vyhlídek na hrad Valdštejn. Z vyhlídek byl krásný výhled na nedaleké vesnice a horolezce lezoucí na skály. Ve čtvrtek jsme vyrazili na Trosky, kde se nacházejí dvě čedičové vyvřeliny Panna a Baba a poté na Hrubou skálu, opět jsme byli na několika vyhlídkách. Myslím si, že se všem líbilo procházení úzkými cestičkami mezi skalami. Byl to náš poslední společný výlet, tak doufám, že se všem líbil.
Trosky
Klára chce z Trosek udělat trosky
Vyfotografovala Hana Martínková, 9. B

Školní výlet 9. B

Edita Kavříková, 9. B

Náš výlet začal 30. 5. 2012 na nádraží v Kolíně, kde jsme se sešli a vyrazili jsme vlakem do Sedmihorek. Cesta celkem utekla, přestože jsme dvakrát přestupovali. Když jsme dorazili do kempu, čekali jsme, až nám vyklidí chatky a mezitím jsme šli na oběd a využili hřiště, aby se nám zkrátilo čekání. Ubytovali jsme se a šli na hrad Valdštejn, kde jsme vyslechli historii hradu. Druhý den po snídani jsme šli na celodenní túru. Nejdříve jsme si prohlédli hrad Trosky a tam nás paní učitelka Kopřivová seznámila s historií hradu. Když jsme udělali pár fotek, pokračovali jsme dál v cestě k Hrubé Skále, ale cestou jsme se šli podívat také na hřbitov horolezců. Po návratu do kempu, jsme si zahráli hru Městečko Palermo a poté šli na večeři. Třetí den, den odjezdu, jsme již nikde nechodili a zůstali spolu v kempu, kde jsme hráli kolektivní hry. Poslední společný výlet se zdařil a moc se nám tam líbilo.
Hrad
Nakreslila Kamila Cermanová, 2. třída

Divadelní představení Král Lear

Ota Strnad, 8. B

Masky S klubem mladého diváka jsme se vydali do divadla ABC na divadelní hru Král Lear.
K představení: je to tragédie anglického dramatika Williama Shakespeara napsaná mezi lety 1603 a 1606. Jedná se o příběh krále, který propadne šílenství poté, co pošetile rozdělí dědictví mezi tři dcery na základě jejich lichotek, což má pro všechny tragické následky.
Hra je založena na legendě o keltském králi Leairovi.
Teprve nyní vím, co je skutečně tragédie, všichni hrdinové zemřeli.
Sezónu KMD jsme zakončili nezapomenutelným prožitkem a už se těšíme, co nám připraví klub v příštím školním roce.