Soutěž v malování Tvorba zvířátka


prosinec 2013 – leden 2014

Zadání soutěže


Soutěž v tvorbě obrázku programem Malování

Soutěž je určena pro žáky 5. – 7. ročníku

Školní kolo

Začínáme 4. 12. 2013
Svůj obrázek odevzdej nejpozději 25. 12. 2013
Výsledky oznámíme 7. 1. 2014

Pět nejlepších postoupí do finále, které se bude konat u vás ve škole.

Finále

Kdy a kde: 15. 1. 2014 v 14:30 v počítačové učebně vaší základní školy

Všech pět účastníků bude ohodnoceno:

1. místo: výtvarné potřeby + flash disk + diplom
2. místo: výtvarné potřeby + flash disk + diplom
3. místo: flash disk + diplom
4. místo: drobné výtvarné potřeby + diplom
5. místo: drobné výtvarné potřeby + diplom

Pokyny pro tvojí práci:


Namaluj prasátko

  1. Zapneme si program Malování ve kterém si nastavíme velikost pracovní plochy (obrázku) na velikost 1280x800px.
  2. Dle předlohy si připravíme jednoduché tvary pro skládání obrázku (předloha vpravo):
    • Nejprve si pomocí kružnice připravíme tělo prasátka.
    • Poté si pomocí 2 různě velikých kružnic připravíme oči (levá kružnice musí být o trochu menší než pravá).
    • Dále si pomocí vetší kružnice a dvou menších uvnitř připravíme nos prasátka (vnitřní kružnice musí být menší než než ta vnější a zároveň nesmí být příliš veliké. Musí být tak akorát).
    • Připravíme uši prasátka pomocí jedné kružnice a odmažeme štětcem nebo tužkou zhruba polovinu spodní poloviny kružnice.
    • Připravíme si nožičky prasátka pomocí 3 kružnic a zachováme tvar kružnice pomocí klávesy Shift (2 menší kružnice budou stejné, a tak je stačí zkopírovat pomocí a vložit kousek vedle).
    • Nakonec si připravíme ocásek pomocí kružnice a křivé čáry, tak aby vznikl dojem zakroucení.
  3. Začneme skládat prasátko. Je důležité aby jste měli nastavené prázdné pozadí, aby jste nepřekrývali další části při skládání. Prázdné pozadí lze nastavit kliknutím na šipečku pod výběrem v horním panelu a vybráním položky „Transparentní výběr“.
    • Nejprve si umístíme tělo prasátka nejlépe do středu pracovního plátna.
    • Dále si rozmístíme ostatní části prasátka dle předlohy.
  4. Nyní už budeme dokončovat prasátko. Doporučuji vám zduplikovat poskládané prasátko pomocí kopírování a vkládání.
    • Umažeme si podle předlohy přebytečné čáry pomocí tužky nebo menšího štětce s bílou barvou.
    • Dle předlohy vybarvíme prasátko a ocásek dovybarvíme pomocí tužky.
  5. Můžete zduplikovat prasátko a předvést svoji představivost a upravit prasátko dle své fantazie. Nebo můžete zkusit zajíčka.
  6. A poslední krok, máte za úkol vytvořit (nakreslit) svoje vlastní zvířátko a postupovat podle dřívějších pravidel. Hodnotit se bude náročnost vytvoření zvířátka i originalita nápadu.
  7. Soubor pojmenujte svým jménem (jmeno_prijmeni) a odevzdejte na tyto e-mailové adresy: tomas.kminek@student.ossp.cz, ondrej.moldan@student.ossp.cz
Předloha prasátka
Předloha zajíčka

Vyhodnocení soutěže


Soutěž v malování měla velký ohlas. V předvánočním čase se do ní pustilo 75 žáků pátých a šestých tříd. Organizátoři z došlých prací vybrali pět, které byly podle nich nejlepší. Jejich autoři se následně zúčastnili finále. I ti, kteří tolik neuspěli, měli dobrý pocit, že si vyzkoušeli něco nového. Vždyť přece důležité je zúčastnit se, ne vyhrát.

Ve středu odpoledne, 15. ledna, se sešlo pět nejlepších malířů v počítačové učebně naší školy. Dostali zadání a úkol byl zdánlivě jednoduchý. Podle postupu nakreslit žábu.
Zdá se vám to snadné? Pokud chcete vyhrát soutěž, tak to tak prosté není.
Atmosféra byla napjatá a přísné oko porotců zkoumalo každičký detail. Hodina uběhla jako voda a byl tu konec. Porotci se ještě poradili a vítěz byl znám.

A jak to tedy dopadlo?

  1. Kateřina Kukalová
  2. Lucie Hrabová
  3. Filip Lerich
  4. Tereza Kukalová
  5. Lucie Kulovaná

Mgr. Vladimír Hradecký