30. duben 2024

V úterý 30. 4. po poledni jsme vyrazili na dlouho očekávaný výjezd do Anglie. Čekala nás dlouhá cesta přes území Německa, Belgie a Francie, kde jsme se ve středu brzy ráno nalodili na trajekt a asi za hodinu a půl nás již vítaly bíle křídové útesy Doveru. Autobusem jsme se přesunuli do Londýna, kde nás čekal den plný zážitků. Prvním byla plavba lodí po Temži do centra Londýna. V muzeu voskových figurín Madame Tussauds jsme si pořídili spoustu selfie s velmi realistickými figurínami slavných herců, sportovců, zpěváků a také členů britské královské rodiny. Pak jsme vyrazili na procházku Londýnem a viděli řadu pamětihodností: Buckinghamský palác, Piccadilly Circus, Leicester Square, Trafalgarské náměstí s Národní
galerií a Nelsonovým sloupem, budovu Parlamentu s věží Elizabeth Tower a známým zvonem Big Ben. Potom jsme vystoupali nad střechy Londýna na obřím kole London Eye a naskytl se nám úchvatný pohled na Temži, londýnské mrakodrapy i historické budovy. Další den jsme zahájili vydatnou anglickou snídaní a vyrazili do přímořského letoviska Brighton, kde nás čekala návštěva nejstaršího a nejkrásnějšího akvária v Anglii a také ochutnávka tradičního „fish and chips“. Celé odpoledne jsme pak strávili ve filmových studiích WB – The Making of Harry Potter, kde jsme mohli dokonale nasát atmosféru školy čar a kouzel v Bradavicích, projít se Příčnou ulicí i Zapovězeným lesem a také ochutnat máslový ležák či Bertíkovy fazolky tisíckrát jinak. V pátek jsme se přesunuli do hrabství Warwickshire, kde jsme navštívili pohádkový hrad Warwick Castle. Nejvíce jsme si užili návštěvu strašidelného hradního podzemí s živými herci. Odpoledne jsme popojeli do blízkého Stratfordu nad Avonou a navštívili rodný dům Williama Shakespeara. Poslední den jsme opět strávili v Londýně. V přírodovědném muzeu jsme si mohli vyzkoušet zemětřesení na vlastní kůži a také jsme mohli obdivovat rozsáhlé sbírky minerálů, zkamenělin i různých živočichů. Na oběd jsme vyrazili do Chinatownu, kde jsme ochutnali různé speciality asijské kuchyně. Odpoledne jsme završili procházkou po Tower Bridge a kolem Toweru. Poslední atrakcí byla cesta lanovkou Sky Line přes řeku Temži. A pak už jen dlouhá cesta zpátky do Čech. Domů jsem se vrátili v neděli odpoledne unavení, bez peněz, ale se spoustou úžasných zážitků.